قدس آنلاین- بیرجند:رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) گفت:اگر همه انفاق و زکات دهند، نیازی باقی نمی‌ماند واگر رفتار ما درست شود، کار مردم مشکل مردم برطرف می‌شود.

اگر همه انفاق و زکات دهند، نیازمندی باقی نمی‌ماند / راه اندازی هجدهمین  صندوق قرض الحسنه ولایت امداد در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، سید پرویز فتاح در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر 10 روزی که محرم است مردم همان روحیه را در طول سال بتوانند حفظ کنند، بسیاری از اموراتمان حل می‌شود.

وی با بیان اینکه روحیه ایثار، انفاق و خیر را مردم باید در طول سال هم دنبال کنند، افزود: در مدت 10 روز محرم مردم تلاش می‌کنند از گناه دوری کنند مساجد از حضور آنها پر می‌شود اگر همه ایام هم اینگونه باشد، مفید بوده  اما آثار همین 10 روز بزرگ و ماندگار بر زندگی همه ما وجود دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: انقلاب ما، برگرفته از نهضت حسینی است و نخستین شعار انقلاب ما هم همین بود به گونه‌ای دیگر انقلاب ما ادامه دهنده انقلاب حضرت امام حسین(ع) بود و امام خامنه‌ای پرچمدار ما هستند.

فتاح با بیان اینکه تاریخ دوباره در حال تکرار شدن بوده و دشمنان همان اعمال یزیدیان را انجام می‌دهند، افزود: دشمن به حرمین امامان جسارت می‌کند و با افراد زنده هم اشرار بدترین اعمال را انجام می‌دهند و ما خدا را شاکریم که زیر سایه انقلاب زندگی کرده و این امنیت خود را مرهون و فاداری به اسلام، ایمان داریم.

وی با بیان اینکه در اطراف ما منطقه در آتش می‌سوزد، اظهار داشت: امنیت ما نشات گرفته از ایمان، اراده به اهل بیت است و دشمنان تلاش داشتند تا وانمود کنند که نظام اسلامی برای آخرت بوده و برای آبادکردن در دنیا نیست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: اگر امروز اشکالات در جامعه در زوایای اقتصادی وجود دارد، ناشی از من و امثال من است که نتوانستیم درست عمل کنیم و اگر طبق دستورات خدا، پیغمبر عمل می‌شد، این مشکلات وجود نداشت.

فتاح با بیان اینکه در هرکجا که طبق دستورات عمل کردیم، کارها ‌و برنامه هایمان درست بود، افزود: کمیته امداد کاری می‌کند که قرار نبود در مملکت وضعیت برخی از افراد اینگونه نیازمند باشد در حال حاضر نیاز به مهربانی، عطوفت در جامعه است.

وی اظهار داشت: در انقلاب اسلامی ما به فرمان امام خمینی(ره) کمیته امداد تأسیس و اما با این کار سبب شد تا دست عطوفت نظام بر سر همه باشدبه امید روزی که هیچ محتاجی در کشور وجود نداشته اشد.

رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) گفت: اشکالات زوایای امروز در جامعه اقتصادی است که اگر همه با اصول منطق اسلامی باشیم مسائل حل می‌شود که با احداث امداد این واقعیت ایجاد شده و خیلی وقتها احساس می‌کنیم دین ما مکتب ما همین است.

فتاح با بیان اینکه کار امداد متن انقلاب است که اگر به آن عمل نکردیم، به امر دین عمل نکردیم، افزود: وظیفه داریم به عنوان انقلابیگری برسیم و رسیدگی ما باید متواضعانه، خاشعانه با دستگیری همراه با خضوع و خشوع باشد و این کارها را به صورت اداری نمی توان انجام داد ما نهادی انقلابی هستیم.

وی بیان داشت: اگر همه انفاق و زکات دهند، نیازی باقی نمی‌ماند واگر رفتار ما درست شود، کار مردم مشکل مردم برطرف می‌شود در این راستا ما باید درست شویم اگر مسئول ما با مرام باشد، پای نظام باشیم، رفتار ما ساده باشد، مردم به ما بیشتر اعتماد می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: اگر مسئولان از مردم جداشوند اثرگذار نخواهد بود ما باید با عمل خود مردم را به دین دعوت کنیم و کمیته امداد رئیس نمی‌خواهد بلکه خادم و مددکار می‌خواهد و اگر در کشور فرهنگ عمومی شود که مسئولان بر خانه نیازمندان بودند و مشکلات آنها را رسیدگی کنند، علاوه بر اینکه بر حال مردم موثر است، بیشترین تأثیرگذاری بر حال خود فرد مسئول خواهد بود.

فتاح با بیان اینکه مسئولان کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گزارشی ارائه کردند، افزود: اقدامات خوبی صورت گرفته اما باز هم کافی نیست نهاد امداد باید بر روی ریل اصلی خود برگردد با سیستم اداری نمی‌شود، باید همکاران ما انقلابی شوند.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی 10 درصد از جمعیت استان زیرپوشش کمیته امداد هستند، اظهار داشت: در کشور 6 درصد جمعیت زیرپوشش امداد هستند که آمار زیرپوشش در خراسان جنوبی زیاد است چرا وضعیت در کشور باید اینگونه باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: باید اقتصاد را درست کنیم، باید آمار زیرپوشش را کم کنیم وتا می‌توانیم افراد نیازمند را دستگیری کنیم، افتاده ها را از زمین بلند کنیم اما باید بدانیم امداد جای موقتی است وهمه باید کار کنند تا روی پای خود بایستنند.

فتاح افزود: قرض الحسنه را رونق می‌دهیم مکتب ما طرفدار قرض الحسنه است و در داخل خود امداد باید انقلابی به پا کنیم.

وی با اشاره به خاطره ای از مقام معظم رهبری اظهار داشت: در یک جلسه مقام معظم رهبری مرا صدا زدند و فرمودند: شما هنوز به کار سرکشی وسفرهای استانی خود ادامه می‌دهید، هر کاری که داشتید، اما این کار را ترک نکنید و این نکته برای ما بسیار قابل تأمل است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: صندوق قرض الحسنه ولایت امداد در خراسان جنوبی راه اندازی می‌شود این صندوق هجدهمین صندوق قرض الحسنه ولایت امداد در کشور است که بعد از اخذ مجوز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.