قدس آنلاین: رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات برای ۷۰ طرح مصوب به شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری اختصاص داده شده است.

اختصاص ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان برای ۷۰ طرح مصوب

سید حسن علم الهدایی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: در کشور ما نرخ تبدیل دانش به ثروت پایین بوده و خراسان رضووی رتبه سوم در کشور را به لحاظ تعداد شرکت‌های دانش بنیان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: گزارشات صندوق نوآوری و شکوفایی دلالت بر این  دارد که خراسان رضوی در میزان دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان رتبه سوم پس از تهران و اصفهان را به خود اختصاص داده اما از نظر میزان فروش محصولات دانش بنیان رتبه دوم در کشور را دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان خاطرنشان کرد: ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات برای ۷۰ طرح مصوب به شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری اختصاص داده شده اما باید در نظر داشت که شرکت‌های دانش بنیان حتی اگر رشد یافته باشند باز هم نوپا به حساب آمده و جوانان فعال در آنها روحیه‌ای حساس به مانند شعرا دارند که به طی کردن بروکراسی‌های اداری علاقه‌ای نداشته و باید بتوان قوانین را برای آنها تسهیل کرد.

علم الهدایی در ارتباط با مشکلاتی که برای شرکت‌های دانش بنیان در خراسان رضوی وجود دارد، بیان کرد: اگر بتوان اقدامی انجام داد تا بخشی از شهرک صنعتی توس برای تولید انبوه به شرکت‌های داننش بنیان واگذار شده و به آنها خدمات ارائه شود می‌توان زمینه‌های رشد هرچه بیشتر این شرکت‌ها را فراهم کرد زیرا در پارک علم و فناوری تنها حق تولید نمونه به آنها داده می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.