قدس آنلاین- بجنورد- کبری علی آبادی:رئیس اداره عمران و بهسازی شهری خراسان شمالی گفت: استقبال از دریافت تسهیلات نوسازی و احیاء بافت فرسوده ضعیف است.

استقبال از تسهیلات بافت فرسوده در خراسان شمالی ضعیف است

علی همتی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: سهم استان از دریافت این اعتبارات تسهیلاتی، کمک به نوسازی 900 واحد مسکونی توسط بانک مسکن است اما تا کنون کمتر از 300 نفر متقاضی به این بانک معرفی شده است.

وی افزود: البته قرار است بانک سپه نیز به عنوان بانک عامل به روند نوسازی بافت فرسوده شهری کمک کند اما تاکنون استقبال از دریافت این تسهیلات در استان ضعیف بوده است.

وی علت عدم استقبال از این کمک های تسهیلاتی را نداشتن اطمینان از پرداخت سهم دولت عنوان کرد و گفت: اکنون بانک ها با نرخ مصوب 18 درصد با متقاضیان قرار داد منعقد می کنند اما دولت قرار است هشت درصد از سود را بپردازد.

وی با بیان اینکه بر این اساس تسهیلات نوسازی بافت فرسوده با نرخ 10 درصد در اختیار متقاضی قرار می گیرد افزود: دولت هنوز خاطر متقاضیان را از تامین این میزان اعتبار آسوده نکرده است و مردم اطمینانی از اینکه این تسهیلات با نرخ 10 درصد برایشان محاسبه شودندارند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری خراسان شمالی گفت: یکی دیگر از علت های نبود استقبال در این زمینه، پایین بودن سطح درآمد مردم است و مردم به لحاظ مالی توانایی مناسبی برای دریافت تسهیلات ندارند. 

همتی اظهار داشت: سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در بجنورد 40 میلیون تومان و در سایر شهرهای استان 30 میلیون تومان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.