قدس آنلاین - سبزوار : شش مقنی که روز گذشته برای لایروبی مسیر قنات واقع در محدوده روستای کسکن از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار به درون چاهی ۱۶۰ متری رفته بودند ، متاسفانه در پی ریزش دیواره ها داخل آن سقوط کردند.

از این شش نفر تنها  ۲ نفر با رساندن خود به دهانه های خروجی قنات نجات پیدا کردند و متاسفانه ۴ نفر دیگر  جان خود را از دست دادند.

معاون جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوارگفت: بر اساس ارزیابی کارشناسان امداد و نجات و بررسی وضعیت محل حادثه می توان گفت چهار نفری که به درون چاه ۱۶۰ متری روستای کسکن سقوط کرده اند جان باخته اند.

اسماعیل بهمن آبادی ظهر با بیان اینکه هم اینک نیز گروههای نجات جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس در محل حادثه حضور دارند تصریح کرد : با توجه به ریزش قنات و افزایش گل و لای نمی توان اجساد را به راحتی از درون چاه خارج کرد.

وی  اظهار داشت : بر همین اساس در جلسه ستاد بحران که ساعتی قبل در محل فرمانداری سبزوار صورت گرفت با برنامه ریزیهای کارشناسانه مقرر شد عملیات ایمن سازی محل حادثه اجرا شود و تعدادی از مقنیان محلی در ۲ دهانه پایین دست و بالادست قنات به طول ۵۰ متر عملیات لایروبی را آغاز نمایند .  

این مسئول استانی یادآورشد :متاسفانه دقایقی پیش نیز ۲ مقنی دیگر نیز که برای نجات مفقودین  این حادثه به درون چاه رفتند در اثر حجم وسیع آب یکی از آنها مفقود شد و بدین ترتیب شمار قربانیان این حادثه به ۵ نفر رسید . 

معاون جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در عین حال اظهار داشت : تا زمانی که لایروبی قنات انجام نشود نمی توان اقدامی برای خروج اجساد انجام داد.

با توجه به ظرفیت نیرویی و فراهم بودن تجهیزات امداد و نجات مورد نیاز در سبزوار موضوع حضور گروه واکنش سریع جمعیت هلال احمر در دستور کار قرار ندارد. / انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.