قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز، تاثیر مشارکت شهروندان در مدیریت بحران را، کارگشا دانست و آن را مهم ترین سرمایه شهرداری در این حوزه توصیف کرد.

مشارکت شهروندان، مهم‌ترین سرمایه شهرداری در مقابله با حوادث غیرمترقبه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در حاشیه مراسم افتتاح طرح استقرار سیستم مدیریت بحران در مجتمع های مسکونی، با تاکید بر نقش همکاری شهروندان در حوزه های مختلف مدیریت شهری، گفت: زمانی که شهروندان در اجرای یک برنامه یا یک طرح با شهرداری همکاری داشته اند، نتایج و اثرات بسیار مثبتی را شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد: این بار نیز، در مسئله مهمی همچون مدیریت بحران، به مشارکت شهروندان نیاز داریم تا بتوانیم با حوادث غیرطبیعی و بحران های ناشی از این حوادث، به بهترین نحو و با کمترین خسارت مالی و جانی، مقابله کنیم.

شهردار تبریز، با اشاره به برنامه های اجرایی شهرداری در زمینه آموزش شهروندان و جلب مشارکت آنان برای مدیریت بحران، اظهار داشت: شهرداری تبریز، برای اولین بار، از شهروندان دعوت کرده تا در پیاده کردن اصول مدیریت بحران و اجرای برنامه های مدون شهرداری در این حوزه، به صورت جدی وارد شوند.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: مهم ترین دستاوردی که از این مشارکت عاید شهروندان می شود، عمل به اصول امداد و نجات در زمان بروز حادثه است و  بدین وسیله، در مدت زمانی که تا رسیدن نیروهای امدادی دارند، می توانند جان خود و عزیزانشان را از صدمات احتمالی حفظ کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با استقبال شهروندان از این طرح، تبریز در برابر حوادث غیرمترقبه، به اصول پیشگیری مسلح شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.