عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: کمیته مشترکی میان کمیسیون امنیت ملی ، اجتماعی و قضایی مجلس به منظور بررسی بحث دوتابعیتی ها تشکیل شده است.

داشتن "گرین کارت" به معنای تابعیت مضاعف نیست/دیده دو تابعیتی خطرات بسیاری را برای کشور دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان ، مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره نتایج بررسی حضور افراد دو تابعیتی در کشور و در نهادهای اجرایی اظهار کرد: پیرامون بحث دو تابعیتی کمیسیون مشترکی میان کمیسیون امنیت ملی، اجتماعی و قضایی مجلس تشکیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر بررسی های لازم در این کمیته مشترک پیرامون رفع مشکلات و کاستی های قانون تابعیت فعلی آغاز شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پدیده دو تابعیتی خطرات بسیاری را برای کشور در پی دارد، انتظار می رود که مسئولین و بخصوص دولت در این راستا با دقت و درایت بیشتری وارد عمل شوند.

صفاری نطنزی با اشاره به اینکه بحث تابعیت با موضوع اقامت تفاوت دارد، تاکید کرد: اینکه برخی از افراد و مسئولین کشورمان دارای گرین کارت هستند به معنای دو تابعیتی بودن آنها نیست زیرا بحث اقامت به طور کلی از موضوع تابعیت جدا است.

وی تصریح کرد: طبق اطلاعات واصل شده از سوی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشورمان هیچ کدام یک از مسئولین ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران و مسئولین ما تابعیت دوگانه ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اخبار منتشر شده مبنی بر حضور افراد دو تابعیتی در بدنه دولت گفت: افرادی که در بدنه دولت از آنها به عنوان دوتابعیتی نام برده می شود تابعیت جداگانه ای ندارند بلکه آنها صاحب گرین کارت و حق اقامت در برخی از کشورها از جمله آمریکا هستند.

صفاری نطنزی تاکید کرد: از نظر مباحث حقوقی بحث تابعیت واقامت دو موضوع مجزا از یکدیگر هستند از این رو بدون شک باید این موضوع را در نظر داشت که با توجه به اشراف دقیق اطلاعاتی و امنیتی کشورمان امکان حضور مسئولین دو تابعیتی در مناسب مختلف در کشورمان وجود ندارد و تنها برخی از مسئولین ما دارای گرین کارت هستند.

براساس گزارش میزان، پیش تر نیز، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در رابطه با وضعیت مدیران دوتابعیتی گفت: به گزارش وزیر اطلاعات تابعیت 79 مدیر مشکوک بوده که پس از بررسی های لازم، دوگانگی تابعیت 35 نفر از آنها اثبات شد.

وی افزود: بر این اساس این موضوع به دستگاه های مربوطه ابلاغ گردید و این مدیران از سمت خود برکنار شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.