قدس آنلاین: دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ظهور فناوری‌های جدید علمی از جمله ثبت علائم مغزی و تصویربرداری پویا از کارکردهای مغز کمک‌های بسیار مؤثری برای گسترش علم مدیریت رفتار کرده است.

ظهور فناوری‌های جدید علمی کمک‌های بسیار مؤثری در مسیر گسترش علم مدیریت رفتار داشته است

به گزارش قدس آنلاین، کمال خزاری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: علوم رفتاری یکی از علوم جدید است که در واقع بین رشته‌ای بوده و بر روی اسرار مغز و کارکردهای شناختی انسان فعالیت کرده و رشته‌های مرتبط و در تعامل با آن رشته‌های علوم اعصاب، روانشناسی، مردم‌شناسی، علوم تربیتی، هوش مصنوعی و فسلفه ذهن است.

وی ظهور فناوری‌های جدید علمی از جمله ثبت علائم مغزی و تصویربرداری پویا از کارکردهای مغر را کمک‌های بسیار مؤثر برای گسترش علم مدیریت رفتار دانست و بیان کرد: این علم کاربردهای بسیار زیادی در حوزه دفاعی، نظامی، آموزش و پرورش، اجتماعی و پزشکی دارد؛ به گونه‌ای که برخی از کشورها از جمله آمریکا برای بهره‌برداری از این علم در مورد هوش شناختی تحقیقات زیاد و پرهزینه‌ای انجام داده‌اند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه پروژه‌های فناوری شناختی زیادی در دنیا در حال اجرا و انجام شدن است، خاطرنشان کرد: برخی از این پروژه‌ها در واقع مدارهای مغز انسان را شبیه‌سازی می‌کند.

خزاری با بیان اینکه آزمایشگاه نقشه‌برداری مغز که در ایران به بهره‌برداری رسیده می‌تواند در قالب یک فرآیند پردازش شناختی در مغز را جستجو کند، اظهار داشت: این اقدام در درمان برخی از بیماری‌های روانی و شناختی تأثیر زیادی داشته و می‌توان برای توسعه علوم بین رشته‌ای از آن بهره برد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.