قدس آنلاین- تبریز: فرماندار بناب با بیان اینکه طرح ایجاد و فرآوری سیلیس این شهرستان با پیش‌بینی اعتبار 10 میلیارد تومانی و پیشرفت 98 درصدی در آبان ماه جاری افتتاح می‌شود، گفت: شهرستان بناب 110 میلیون دلار محصولات کشاورزی صادر کرده است.

افتتاح طرح ایجاد و فرآوری سیلیس بناب با 10 میلیارد تومان اعتبار
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ولی فرج‌اللهی در حاشیه نشست ستاد اقتصاد مقاومتی عاشورا در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز از ارزآوری 110 میلیون دلاری این شهرستان در سال گذشته از طریق صادرات 38 هزار تنی محصولات کشاورزی شهرستان خبر داد و اظهار داشت: امسال از نظر وزنی 62 درصد و از نظر ریالی 52 درصد افزایش صادرات پیش‌بینی می‌کنیم و امیدواریم تا پایان سال 45 هزار تن محصول شهرستان را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه طرح ایجاد و فرآوری سیلیس شهرستان با پیش‌بینی اعتبار 10 میلیارد تومانی و پیشرفت 98 درصدی در آبان ماه جاری افتتاح می‌شود، افزود: طرح استخراج آهک هیدراته با پنج درصد پیشرفت، مجوزهای لازم را اخذ کرده‌ایم و به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

فرج‌اللهی اذعان داشت: 16 واحد از 18 واحد خشکبار بناب با 20 میلیارد تومان اعتبار صرف شده مجهز به تکنولوژی جدید هستند.

فرماندار بناب ادامه داد: طرح فولاد ظفر با تولید روزانه 80 تن در پایان سال 94 با 133 نفر اشتغالزایی به بهره‌برداری رسید؛ خط دوم این طرح هم با صرف اعتبار 6 میلیارد و 700 میلیون تومانی و با پیشرفت 70 درصدی در حال تکمیل است که برای 315 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: 2 هزار هکتار از اراضی بناب به کشت پیاز اختصاص دارد که تاکنون تنها در 300 هکتار از اراضی پیاز کشت می‌شود و ما توانستیم با کشت جایگزین زعفران، پسته، گیاهان دارویی و ... دو میلیون و 150 متر مکعب آب صرفه‌جویی کنیم.

وی ادامه داد: برای توسعه صنعت گردشگری هتل 4 ستاره 220 تختخوابی شهرستان به میزان 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرج‌اللهی توضیح داد: تاکنون 17 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی را برگزار کردیم که حاصل آن 119 مصوبه بود، 55 نفر برای تسهیلات اقدام کردند، 29 نفر به بانک‌ها معرفی شدند که برای 15 نفر به میزان 10 میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.