کاروان ناوهای جنگی روسیه از جمله یک ناوهواپیمابر این کشور روز جمعه از کانال مانش ( کانال انگلیس) در جنوب انگلیس به سمت دریای مدیترانه با نظارت نیروی دریایی انگلیس عبور کرد.

ناوگان جنگی روسیه از کانال انگلیس عبور کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، اسکای نیوز در گزارشی روز جمعه گفت: در این کاروان ناوهای جنگی موسوم به «پیوتره ولیکی»، کشتی ضد-زیردریایی موسوم به «سورومورسک» و ناوشکن کولاکوف روسی حضور دارند. 
این شبکه خبری افزود: ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف نیز که به دوره شوروی بازمی گردد به این کاروان پیوسته است.
اسکای نیوز گفت: اعزام این ناو به دریای مدیترانه چند هفته بعد از اعلام وزیر دفاع روسیه مبنی بر اینکه این اقدام با هدف تقویت توانمندی نیروهای دریایی روسیه در منطقه است، صورت می گیرد. 
این شبکه خبری به نقل از یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس افزود: جای تعجب نیست که روسیه مسیر عبور از تنگه «دوور» را انتخاب کرده است. 
اسکای نیوز عنوان کرد: شماری از ناوهای جنگی انگلیسی از جمله 'اچ.ام.اس دانکن' و 'اچ.ام.اس دراگون' مسئولیت نظارت بر حرکت ناوهای روسی را برعهده دارند.
مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس نیز در رابطه با عبور کاروان جنگی روسیه از کانال مانش گفت: پرواضح است که عبور ناوگان روسی از شمال به سمت دریای مدیترانه به منظور بررسی ظرفیت های نظامی و اتحاد ما (کشورهای عضو ناتو) صورت گرفته است.
وی افزود: هر قدم از عبور آنها از طریق ناوها و جنگنده های انگلیس و سایر اعضاء ناتو رصد خواهد.
فالون تصریح کرد: آنها قطعا می خواهند واکنش و ضعیف های ما را بسنجند و ما بایستی اطمینان حاصل کنیم که آمادگی پاسخگویی داریم.
وزیر دفاع انگلیس خاطر نشان ساخت: هر اینچ از عبور این کاروان جنگی رصد و رد یابی خواهد شد. 
به گفته اسکای نیوز، تصاویر گرفته شده از حرکت ناوهای روسی نشان می دهد که ناوجنگی سی-130 هرکولس متعلق به ناتو نیز این عملیات را رصد می کند.
این شبکه خبری به نقل از یک مقام ناتو گفت: روسیه حق دارد که در آب های بین المللی عملیات کند. ناوهای جنگی ناتو، حرکت کشتی های روسی به سمت دریای مدیترانه را نظارت خواهند کرد.
اسکای نیوز در همین حال گفت که این نگرانی است که ورود این ناوگان به آبهای مدیترانه با هدف تقویت قوای نظامی روسیه در سوریه صورت گرفته باشد.
پیش از این یک سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته بود: این کشتی ها با هدف حمایت از دریانوردی و در واکنش به هر گونه تهدیدی از جمله حمله دزدان دریایی و تروریسم بین المللی اعزام شده اند و پیش بینی می شود ظرف 10 روز به شرق مدیترانه برسد. 
کانال مانش یا کانال انگلیس (English Channel) قسمتی از اقیانوس اطلس است که این اقیانوس را به دریای شمال پیوند می دهد و در شمال فرانسه و جنوب انگلیس قرار می گیرد. طول کانال مانش حدود 560 کیلومتر است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.