قدس آنلاین-ایلام: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: تیم اقتصادی دولت ناکارآمد است و نیاز به ترمیم و بازسازی دارد.

تیم اقتصادی دولت ناکارآمد است

 به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت الاسلام محمد نقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه اعتراف برخی از مسئولان ارشد اجرایی بر وضعیت وخیم معیشتی، دلیل روشنی بر ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت در مهار تورم است، اظهار داشت: اذعان دیرهنگام دولت به عدم موفقیت در عرصه اقتصاد و تحقق شعارهای اقتصادی نه تنها جای تأسف دارد بلکه سؤال‌برانگیز است.

وی با اشاره به اینکه دولت در سه و نیم سال از عمر خود، تمام امید و فعالیت خود را منوط به توافق هسته‌ای و اجرای برجام دانسته است، افزود: دولت حل مشکلات اقتصادی و بهبود وضع معیشتی مردم را در ایجاد روابط اقتصادی با آمریکا و طرف های غربی می‌دانست.

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه دولت، توافق هسته‌ای و برجام را آفتاب تابان و فتح الفتوح ارزیابی و حتی نفس کشیدن مردم را در پرتو برجام تلقی می‌کرد، بیان داشت: اکنون روشن شد توافق هسته‌ای و برجام سرابی بیش نبود.

حجت الاسلام محمد نقی لطفی یادآور شد: دستاورد این توافق، تعطیلی مراکز حساس هسته‌ای، عقب‌ نشینی از برخی اصول، عبور از خطوط قرمز، امتیازدهی فراوان به دشمنان کینه‌توز و تابلودار انقلاب و امام و نادیده گرفتن پیام نه‌گانه رهبری بود و پس از برجام چیزی دیگری عاید مردم و انقلاب نگردید.

وی با بیان اینکه بلاتردید اقتصاد کشور بیمار است و علاج بیماری اقتصاد، مسئله‌ای بسیار ضروری است، تصریح کرد: مسئله اقتصاد باید از ابتدای شروع به کار این دولت در اولویت قرار می‌گرفت و امروز کشور ما با معضلاتی نظیر رکود، بیکاری، تعطیلی بخش اعظمی از واحدهای تولیدی، تورم، گرانی و اجحاف‌های مالیاتی رنج می‌برند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه برخی از کارگزاران می‌گویند تورم فعلی با جیب مردم سازگار است، تأکید کرد: تورم ۹ درصدی با دخل‌وخرج مردم سازگاری ندارد  و این امر جای سؤال دارد.

حجت الاسلام محمد نقی لطفی با بیان اینکه در پایان عمر این دولت سؤال‌برانگیز است که چرا سه و نیم سال همواره بر طبل مهار تورم و ایجاد صدها هزار شغل کوبیدید و حاضر نشدید به واقعیات جامعه توجه کنید و بحران گرانی و رکود و تورم مهار می‌کردید، گفت: امروز کشور ما دچار بحران مدیریت و ناکارآمدی دستگاه اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه اگر مسئولان در آغاز شروع این دولت به توصیه‌های حکیمانه و دلسوزانه رهبری عمل می‌کردند، به‌طورقطع می‌توانستند همه این مشکلات را با بهترین نحو مدیریت کنند، اظهار داشت: اگر به فرامین معظم له، توجه می شد، ما امروز این‌همه دچار چالش‌های بزرگ اقتصادی نبودیم.

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با تأکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت ناکارآمد است و نیاز به ترمیم و بازسازی دارد، افزود: متأسفانه شعار مهم و راهبردی اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل؛ فقط در تیتر روزنامه و بنرهای زیبا و باکیفیت در و دیوارهای شهرها جای خود دارد اما از تحقق عینی آن خبری نیست.

حجت الاسلام محمد نقی لطفی به اول آبان ماه سالروز شهادت مظلومانه آیت‌الله حاج‌آقا مصطفی فرزند ارشد امام راحل اشاره کرد و بیان داشت: این شهید بزرگوار پس از کسب درجه اجتهاد از محضر مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی و والد گرامی‌شان امام امت، همراه ایشان به مبارزه با رژیم فاسد پهلوی برخاست و در پیشبرد اهداف نهضت اسلامی نقش به سزایی ایفا کرد.

وی با بیان اینکه بعد از تبعید امام راحل به کشور ترکیه، رهبری نهضت را در غیاب  ایشان به عهده گرفت و البته ساواک ایشان را دستگیر و به ترکیه تبعید کرد، یادآور شد: قطعاً شهادت مرحوم حاج‌آقا مصطفی به نهضت پانزده‌ساله ملت ایران جان تازه‌ای بخشید به‌گونه‌ای که یکباره فراگیر و به شکل انقلابی طوفان‌زا،‌ کاخ ظلم و ستم پهلوی را لرزاند و در نهایت سقوط رژیم پهلوی را رقم زد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام خاطرنشان ساخت: مانع‌تراشی و سنگ‌اندازی در روند حرکت علمی کشور و القای شعار ما بدون اتکا به ‌نظام سرمایه‌داری غرب نمی‌توانیم، یکی از مؤلفه‌های نفوذ فرهنگی دشمن است.

حجت الاسلام محمد نقی لطفی تصریح کرد: اظهار نگرانی رهبر فرزانه انقلاب از توقف حرکت علمی و گلایه‌مندی حضرت آقا از دستگاه‌های ذی‌ربط، دلیل روشنی بر این واقعیت است که مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم سازی علمی و پژوهشی تحت تأثیر القائات عوامل نفوذی نظام سلطه، روند پیشرفت علمی دانشمندان جوان و دلسوز ایران اسلامی را کند کرده است.

وی تأکید کرد: به‌طورقطع یکی از اهداف مهم و کاربردی مقامات آمریکایی متوقف نمودن کاروان علمی کشور است و علاوه بر این، هدف اصلی آمریکایی‌ها و اتحادیه اروپا از اجرای برجام، ایجاد جو یأس و ناامیدی در فضای دانشگاه‌های و مراکز علمی و پژوهشی ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام کفت: هشدارهای مکرر و دلسوزانه رهبر انقلاب به این خاطر است که کارگزاران نظام به‌ویژه در مراکز علمی و تحقیقاتی راه نفوذ دشمن که گاهی با چندین واسطه تلاش می‌کنند مراکز علمی و پژوهشی دانشگاهی را به تعطیلی بکشانند،  مسدود کنند.

حجت الاسلام محمد نقی لطفی اظهار دشت: باید شعار مهم ما می‌توانیم را در اذهان و افکار نسل جوان نهادینه و فضای نشاط و خودباوری را حاکم و زمینه رشد و تعالی و بالندگی جوانان خوش استعداد و خلاق را در جامعه فراهم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.