بالاخره شایعات و گمانه‌زنی‌ها به واقعیت تبدیل شد و علی جنتی از قطار کابینه دولت یازدهم پیاده شد و از متولی بودن خود در فرهنگ کشور کنار کشید.

آیااستعفای جنتی،راه حرکت فرهنگ به جنت را هموار میکند؟!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جام نیوز، بالاخره شایعات و گمانه‌زنی‌ها به واقعیت تبدیل شد و علی جنتی از قطار کابینه دولت یازدهم پیاده شد واز سمت خود استعفا کرد. استعفایی که 7 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری و در پایان راه دولت یازدهم، بیشتر جنبه کار سیاسی و نمایش دولت در آستانه انتخابات داشت.

نکته مهم اما بی ثمر بودن اقداماتی این چنینی از سوی دولتمردان یازدهم است، چرا که نه تدبیری شایسته بوده و نه امیدآفرین خواهد بود! در واقع میزان انحرافات فرهنگی دولت چنان زیاد بوده و ولنگاری فرهنگی انقدر سر به بالا کشیده که نمی توان با ویژه برنامه هایی چون استعفای وزیر از تیررس انتقاداتی که بی شمار و بحق است، از شدتش کاست و همه چیز را به میدانی دیگر محول کرد. در واقع حتی به سرانجام رسیدن پروژه استعفای وزیر موجب ایجاد پروژه ای دیگر خواهد شد. چنان که شخص تازه منصوب شده نیز که از همراهان دولت می باشد باز هم مجری همین سیستم و همین نگره فرهنگی دولتمردان یازدهم شده و حتی عقب نشینی ظاهری وزیر تازه از برنامه‌های مورد نقد وزارتخانه ارشاد در نزد افکار آگاه حرکتی فریبنده و کوتاه مدت برای خاموش سازی موقت منتقدان است.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد پروژه دولت برای بازی با فرهنگ کشور دو حالت بیشتر ندارد یا وزیری کم حاشیه و حتی ناشناخته در عرصه فرهنگ برای خاموشی موقت منتقدان روی کار خواهد آمد و یا این که دولت یازدهم شمشیر را از رو بسته و وزیری را انتخاب می کند که مورد تائید و وثوق جناح اصلاح طلب است. این مساله نشانه ای از آن است که دولتمردان به دنبال تحسین ها و دلبری های جناحی خاص را به طور کمال برای کسب آراء به دست آورند. درباره هر کدام از گزاره های اعلام شده می توان چند نفر را نام برد به طوری که مثلا نام وزیر ارشاد دولت اصلاحات به عنوان یکی از گزینه های پیش رو برای جانشینی علی جنتی به گوش می رسد.

آن چه پیداست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم چنان دچار انحرافاتی در برخورد با پدیده های فرهنگی و هنری شده که با بقا یا خروج علی جنتی در این چند ماهه و یا در صورت تداوم همین دولت در دوره آتی اتفاقی متفاوت از آن چه تاکنون در حوزه فرهنگ و هنر رخ داده به وقوع نمی پیوندد و هوای غبارگرفته همچنان در سطح شهر باقی می ماند.

از وضعیت نامناسب تولید و عرضه فیلم های سینمایی که برگزیده هایش آثاری در نفی غیرت و یا تقدس بخشی به مجرم اسیدپاش است تا به صحنه رفتن انواع نمایش های زننده با دیالوگ هایی ناپسند و داستان هایی بی قید و بند از رابطه زنان و مردان تا بساطی که موسیقی در این 4 ساله آفرید و صدای همه را درآورد تا بی هویت وضعیت فعلی فرهنگ از اصالت اسلامی و ایرانی اش که طی عدم نظارت و حتی همراهی متولیان دولتی به وجود آمد، نکته های انتقادی بسیاری به جا مانده است. حال با شرایط موجود دولتمردان چه می توانند انجام دهند؟ با بودن یا رفتن وزیری و آمدن و ماندن وزیری دیگر؟!

منبع:سراج24

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.