نخست وزیر عراق با بیان اینکه مقامات آنکارا پیشتر به درخواست بغداد مبنی بر ارائه کمک در زمینه مبارزه با تروریسم پاسخ مثبت ندادند، تصریح کرد: اکنون ترکیه تنها برای منافع خود وارد عراق شده است.

العبادی: ترکیه به دنبال بسط نفوذ خود در عراق است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در سخنانی بار دیگر نسبت به حضور نظامی ترکیه در خاک این کشور لب به انتقاد گشود.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اظهار داشت: پیشتر ما از ترکیه در زمینه مبارزه با تروریسم درخواست کمک کرده بودیم، اما آنکارا به درخواست ما پاسخی نداد.

العبادی در همین زمینه ادامه داد: اکنون نظامیان ترک وارد خاک عراق شده و تنها برای تحقق منافع خود تلاش می کنند؛ ترکیه در حال حاضر به دنبال بسط نفوذ خود در عراق است.

نخست وزیر عراق همچنین اظهار داشت: ترکیه به دنبال مبارزه با داعش در عراق نیست و همانگونه که گفتم در حال نبرد برای تحقق منافع خود است.

وی در ادامه افزود: کسانی که در عملیات آزادسازی موصل ابراز تردید می‌کنند و شعار حمایت از اهل تسنن را سر می دهند، هنگامی که داعش زنان موصل را به بردگی گرفت و فرزندان اهل تستن را به قتل رساند، کجا بودند؟

العبادی تصریح کرد: لحظه‌ای که به مرحله نهایی نابودی تروریسم رسیدیم، برخی به بهانه نگرانی برای اهل سنت عراق، صدای خود را بلند کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.