مدیرعامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(علیه‌السلام) از افزوده شدن افزون بر ۵ هزار نفر به ظرفیت گنجایش نماز جمعه مشهد مقدس خبر داد.

بیش از ۵۰۰۰ نفر به ظرفیت نمازگزاران نماز جمعه مشهد مقدس افزوده شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آستان نیوز، جمشید میرشاهی با بیان این مطلب که اتصال نماز جمعه رواق دارالمرحمه به رواق امام خمینی(ره) ممکن شده است، تصریح کرد: حضور پرشور زائران و مجاوران بارگاه مقدس رضوی در فریضه پر فیض نماز جمعه، عموما باعث می‌شد رواق امام خمینی(ره) مملو از جمعیت شود و بسیاری از نمازگزاران به ناچار در فضاهای صحن‌ها به اقامه نماز می‌ایستادند که گرمای تابستان و سرمای زمستان مشکلاتی را برای آنان ایجاد می‌کرد.

وی افزود: با تاکید و دستور تولیت معزز آستان قدس رضوی و در ادامه با اقدامات مهندسی سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(علیه‌السلام) امکان اتصال نماز جمعه رواق دارالمرحمه به رواق امام خمینی(ره) ایجاد و به این ترتیب ظرفیتی در حدود ۵ هزار نفر به فضاهای مسقف حرم مطهر برای اقامه نماز جمعه اضافه شد.

میرشاهی با بیان این مطلب که همزمان با این اقدام، نماسازی محراب رواق دارالمرحمه نیز در حال انجام است، تصریح کرد: همچنین «باز شو» در نظر گرفته شده در رواق امام خمینی(ره)، امکان اتصال بصری نمازگزاران از محراب رواق امام خمینی(ره) به رواق دارالمرحمه را ممکن کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.