بر اساس گزارش مرکز تحقیقات سرطان آلودگی هوا و ذرات جزء عوامل سرطان زای قطعی محسوب می شوند.

آلودگی هوا، عمر ایرانی ها را بر باد می دهد/ 25 درصد بیماری‌ها مربوط به آلودگی هوا است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت صبح امروز در اولین همایش بین‌المللی و نوزدهمین همایش ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار در سالن همایش های برج میلاد اظهار داشت: امروزه بیماری های غیر واگیر مسئول بیش از ۷۵ درصد مرگ و میرها در سراسر کشور هستند.
وی تصریح کرد: در قرن اخیر عوامل و آلودگی های محیطی تاثیر چشمگیری بر سلامت افراد داشته که طبق آمارها ۱۹ تا ۲۵ درصد از بیماری ها منتسب به آلودگی های محیط است.
حریرچی با تاکید بر اینکه توسعه شهر نشینی و بی توجهی به مسئله توسعه پایدار موجب افزایش آلاینده های محیطی شده است تصریح کرد: در تمام کشور ها اعم از پیشرفته و در حال توسعه در  زمینه بهداشت محیط تمرکز دارند که با کنترل آن می توان از بیماری ها و مرگ و میر های ناشی از آن جلوگیری کرد.
قائم مقام وزارت بهداشت اظهار داشت: در سال ۲۰۱۵ چهارچوب جدیدی برای توسعه پایدار در سازمان ملل متحد تعیین شد که علیرغم بهبود و افزایش امید به زندگی همچنان میلیون ها نفر از نابرابری های بهداشتی و اقتصادی رنج می برند.
وی عنوان کرد: آلودگی هوا یک مشکل جهانی است و همه کشورها درگیر آن هستند. ۸۹ درصد از جمعیت دنیا در مناطقی سکونت دارند که میزان غلظت آلاینده ها بالاتر از استاندارد جهانی است.
حریرچی با تاکید بر اینکه سالانه ۷ میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند بیان کرد: براساس گزارش مرکز تحقیقات سرطان آلودگی هوا و ذرات جز عوامل سرطان زای قطعی محسوب می شوند، که ۸۸ درصد مرگ و میر های ناشی از آلودگی های محیطی در کشور های با درآمد کم و متوسط است.
قائم مقام وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه بیشتر بار سلامت محیط بر دوش وزارت بهداشت و بیمه است، افزود: متاسفانه آلودگی های محیطی و عوارض ناشی از آن هزینه های زیادی را به حوزه نظام سلامت وارد می کند که این مسئله منجر به انتقال بودجه از حوزه های با اهمیت تر به این موضوع است.
وی تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری همایش بهداشت محیط به رهنمود های مهم و موثر در حوزه محیط با تاثیرات ملی و فراملی دست یابیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.