وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان امروز در راس هیاتی دست‌اندرکاران دریایی، بندری و کشتیرانی این کشور با مدیرعامل این سازمان بنادر و کشتی‌رانی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد و دو طرف به مباحثی پیرامون فعالیت‌های دریایی و بندری پرداختند.

توافق ایران و آلمان برای ارتقای همکاری‌های دریایی، بندری و کشتیرانی

به گزارش فارس، امروز الکساندر دوب رینت به همراه هیأتی از دست‌اندرکاران و فعالان بخش دریایی، بندری و کشتیرانی این کشور به ایران آمدند و با مسئولان دریایی و بندری ایران و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در حاشیه این مراسم، معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی درباره این دیدار به خبرنگاران گفت: پس از حضور وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌های دیجتیال آلمان در تهران، اولین جلسات وی با مسئولان سازمان بنادر در ساختمان مرکزی سازمان برگزار شد. 

جلیل اسلامی افزود: دست‌اندرکاران مختلف در حوزه‌های دریایی، بندری، کشتیرانی، تجارت لجستیک و ... در این سفر، وزیر حمل و نقل آلمان را همراهی کردند. 

وی افزود: از گذشته زمینه‌های همکاری زیادی با کشور آلمان داشته‌ایم و امروز در پسابرجام، دوباره این فرایند برقرار شده است، ضمن آنکه مقرر شده است روز آینده موافقتنامه همکاری دریایی و بندری بین ایران و آلمان با حضور وزیر حمل و نقل آلمان و وزیر راه و شهرسازی ایران به امضا برسد. 

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه موافقتنامه‌های کشتیرانی تجاری دریایی بین دو طرف در زمینه‌های همکاری‌های بندری از مواردی بود که در جلسه امروز مطرح شد، گفت: علاقمندی کشور آلمان برای استفاده از مسیر ایران در حمل کالاهای خود به سایر کشورها از جمله آسیای میانه موردی بود که توسط دو طرف تأکید شد. 

وی به استقبال مطلوب کشور آلمان برای سرمایه‌گذاری درحوزه دریایی و بندری ایران اشاره کرد و گفت: در این باره، مذاکرات و توافقنامه‌های همکاری بین شرکت‌های خصوصی دو کشور به امضا رسیده است. 

وی افزود: استفاده از زیرساخت‌های فنی بخش دریایی و علاقمندی طرف آلمانی برای گسترش همکاری‌های آموزشی در این حوزه از دیگر مواردی بود که در جلسه امروز مطرح شد. 

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: همچنین طرفین توافقاتی داشتند مبنی بر اینکه برای خدمه و کرو کشتی‌های دو کشور در بنادر دو طرف تسهیلاتی ارائه کنند که توسعه خدمات، مجوز تردد و سایر خدمات مربوط به خدمه و دریانوردان از نکاتی است که در این جلسه مطرح شد. 

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مؤسسه رده‌بندی DNV-GL که پایه آلمانی دارد، از شرکت‌هایی است که در پسابرجام کار خود را در ارتباط با رده‌بندی و مجوز مربوط به کشتیرانی‌ها شروع کرد. 

وی ادامه داد: در حوزه‌های بنادر و ترمینال‌ها مقرر شد بعدازظهر امروز کارگاه آموزشی برگزار شود و شرکت‌های خصوصی دو کشور، موضوعات مشترک در این حوزه را بررسی کنند و راهکارهایی برای همکاری بیشتر داشته باشند. 

وی بیان کرد: در حال حاضر خط کشتیرانی آلمان در حوزه‌های نفت و گاز به بنادر ایران نظیر بندر امام خمینی(ره)، بندر ماهشهر و بندر عسلویه برقرار است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.