رییس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن، معتقد است برخی دلالان با اعمال نفوذ در گمرک و دور زدن قانون خودرو آمریکایی با برند کشور ثالث واد کشور کرده اند.

واردات خودروهای آمریکایی با اعمال نفوذ در گمرک/ دلالان برای کسب سود قانون را دور زدند

ولی ملکی درگفت وگو با خانه ملت با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی یکی از اصول مهم در اقتصاد کشور است، گفت: مقام معظم رهبری بارها بر حمایت از تولید داخلی تاکید کرده‌اند و یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است. اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ما بر توانمندی‌های بالقوه داخلی تاکید کرده و آن‌ها را بالفعل برسانیم و تولیدات را به بازارهای دنیا صادر کنیم.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی افراد دلال و سودجو برای به دست آوردن پول بادآورده قانون را دور زده و در گمرکات اعمال نفوذ می‌کنند، افزود: این افراد با اعمال نفوذ و دور زدن قانون خودرو به ویژه خودروی آمریکایی وارد کشور می‌کنند و برخی از این افراد برای ورود خودروهایی که حدود چند سال در پشت گمرکات مانده مجوز دریافت می کنند.

خروج نقدینگی از کشور با واردات خودروهای تولید آمریکا

ملکی با بیان اینکه یک خودروی خارجی تقریبا ۴ برابر خودروی داخلی قیمت‌گذاری می‌شود، ادامه داد: بازار به همان میزان برای محصولات خارجی به ویژه محصولات آمریکایی باز می‌شود  بازار فروش خودروهای داخلی را با رکود مواجه می کند و به همان میزان که ما از بازار خارج می‌شویم خارجی ها و آمریکایی‌ها وارد بازار ایران می‌شوند و به همان میزان نیز نقدینگی از کشور خارج می‌شود.

وی یادآور شد: به همان میزان نیز کارگر بیکار می‌شود و بر تعداد فعالان کشورهای دیگر به ویژه آمریکایی‌ها افزوده می‌شود.

عده‌ای با تبلیغ خودروهای آمریکایی فرصت اشتغال جوانان را سلب می‌کنند

ملکی با انتقاد از برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه مرگ و میر جاده‌ای ناشی از خودروهای داخلی است، افزود: کسی بر این نکته که تلفات جاده‌ای ناشی از عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بوده تاکید نمی‌کند و به هر اندازه که برای خرید خودرو هزینه شود می‌توان انتظار کیفیت بهتر داشت.

وی با بیان اینکه عده‌ای با تبلیغ خودروهای خارجی به ویژه خودروهای آمریکایی فرصت اشتغال جوانان را سلب می‌کنند، ادامه داد: واردات کالاهای مصرفی به ویژه خودرو از آمریکا ممنوع است که عده‌ای با دور زدن قانون سعی در واردات این خودروها از کشورهای ثالث دارند و سود خود را قربانی مصالح ملی کشور می‌کنند و از طریق سرمایه‌گذاری در این بخش به سودهای کلان دست پیدا می‌کنند.

توضیحات نعمت زاده در مورد واردات خودروهای آمریکایی در کمیسیون صنایع

رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی واردات خودروهای آمریکایی از کشور ثالث در کمیسیون متبوعش تصریح کرد: از وزیر صنعت خواسته شده که با حضور در کمیسیون در خصوص واردات خودروهای آمریکایی‌ و قراردادهای جدید خودرویی توضیحاتی ارائه دهد، اگر مقرر شده که شرایط انتقال تکنولوژی به کشور فراهم شود با واردات خودرو نمی‌توان به این مهم دست یافت و تنها راه سرمایه‌گذاری در داخل و فعالیت مشترک بین برندهای برتر جهانی با خودروسازان داخلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.