۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 467207

برخی احزاب معارض مصری تصمیم دارند نخستین کنفرانس ملی جوانان که هفته آینده تحت نظارت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور برگزار می شود، تحریم کنند.

کنفرانس تحت نظارت السیسی تحریم شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، احزاب معارض عضو «ائتلاف جریان دموکراتیک» در بیانیه ای اعلام کردند: پنجشنبه شب دعوت از این احزاب برای شرکت در کنفرانس ملی جوانان بررسی و تصمیم گرفته شد که در این کنفرانس شرکت نکنیم.

این احزاب علت تصمیم خود برای تحریم کنفرانس جوانان را هدر دادن رویای جوانان و خواسته های آنها برای داشتن دولت دارای عدالت، کرامت و آزادی به دلیل سیاست های کنونی به خصوص در سایه استمرار حبس ده ها جوان از انقلابیون 25 ژانویه سال 2011  و 30 ژوئن سال 2013 ، عنوان کردند.

احزاب مذکور همچنین اعلام کردند: این تصمیم ما همچنین به عمل نکردن نظام السیسی به تعهدات قبلی خود اعم از آزادی جوانان زندانی و اینکه سیاست های کنونی افق آزادی بیان را برای جوانان بسته است، بازمی گردد.

این احزاب در بیانیه خود همچنین تصریح کردند: هرگز در مناسبت هایی که هدف از آن گرفتن عکس های یادگاری و سرپوش گذاشتن بر مشکلات حقیقی اعم از افزایش میانگین فقر، تورم، عدم ارائه خدمات اساسی در بخش بهداشت و آموزش و نابسامانی اوضاع حقوق و آزادی های اساسی است، شرکت نخواهند کرد.

این احزاب خواستار اجرای فوری خواسته های جوانان اعم از ایجاد فرصت های شغلی، اعطای آزادی بیان و ابتکار و پایان دادن به سرکوبگری ها شد.

بر اساس این گزارش، کنفرانس ملی جوانان قرار است تحت نظارت السیسی برگزار شود و این در حالی است که السیسی سال 2016 را سال جوانان اعلام کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.