۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
کد خبر: 467335
حقوق متعارف مسؤولان چقدر است؟

روزنامه قدس تیتر بزرگی داشت که دولت از مبارزه با حقوق بگیران نجومی عقب نشینی کرده است. آقای کواکبیان گفته است، حقوق نجومی غیرقانونی است، چرا می‌گویند غیرمتعارف است؟ غیرمتعارف است یعنی خلاف قانون نیست. بنده خدا نالیده: شرم و حیایتان کجا رفته است؟ غلط کردید آن را گرفتید! دولت آقای روحانی خیلی خود را در عرش و در اوج می‌بیند، ایشان از مردم گله می‌کند که چرا حقایق تلخ را می‌بینند، ولی پاسخ نمی‌دهند که چرا دولت، مردم را داخل آدم حساب نمی‌کند؟

چرا وزیر خارجه آداب دان ایران که لابد باید اصول دموکراسی را بهتر از همه بداند، با خشم و عتاب سر مجلس داد می‌کشد: من اجازه نمی‌دهم کسی از همکاران من در مجلس تحت پرسش قرار گیرد؟ چرا؟ مگر جناب عالی محمدعلی شاه هستی که به مجلس پیغام داد که مجلس حق هر گونه کاری دارد، مگر مداخله در سیاست؟ مگر رضا شاه هستی که می‌گفت: می‌دهم در مجلس را گل بگیرند، اگر بخواهد وارد جزییات قرارداد 1933 بشود؟ ببخشید بالاتر می‌گیرم، مگر حضرت عالی آقای ظریف، اولیور کرامول هستی که هنگام مخالفت مجلس با اقدام‌های پیرویه، دیکتاتور انگلستان در پارلمان حضور یافت و با تشدد گفت: دستور می‌دهم این خانه اجاره داده شود و آن را از وجود شما وکلای فضول خالی خواهم کرد؟ آقای دکتر روحانی شأن خود و دولتش را بالاتر از پاسخگویی به مجلس و مردم می‌داند، در حالی که مستوفی الممالک و مشیرالدوله و قوام السلطنه و مصدق پاسخ دادن به مجلس را وظیفه خود می‌دانستند. رفتار دولت ابهام آمیز است و گاهی آدم احساس می‌کند دولت قصد دارد سر مردم را شیره بمالد.

مارک بوتیرر، عضو کنگره آمریکا می‌گوید: آمریکا طی سال‌های 2014 و 2015، 33 میلیارد و ششصد میلیون دلار از پول‌های مسدود شده ایران را آزاد کرده و به صورت نقدی به ایران تحویل داده است. اگر دروغ می‌گوید، چرا آقای نوبخت تکذیب نمی‌کند و مردم را آسوده خاطر نمی‌کند که می‌پرسند، چرا این قدر دولت سعی دارد جیب مردم را خالی و سفره‌شان را بی‌رنگ و بو سازد؟ اگر داده است، پس چرا کشور این قدر مشکل دارد؟ من نمی‌دانم برای چه دولت سفارش خرید چند صد هزار تن برنج تایلندی می‌دهد که مردم ایران به خوردن آن راغب نیستند؟ چرا روغن پالم که وزیر شرافتمند و وظیفه شناس بهداشت و درمان، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی به هزار دلیل آن را خطرناک و غیربهداشتی خواند، به مقادیر زیاد و دو برابر سابق از مالزی خریداری می‌کنند؟

خبرنگاران در مصاحبه‌های اخیر، رقم حقوق آقای نوبخت را پرسیده‌اند. ایشان حقوق وزیران را زیر 10 میلیون می‌داند، اما در مورد خود و حقوقی که می‌گیرد دو سه بار تکرار می‌کند، حقوق متعارف!

حقوق متعارف یعنی چی؟ حقوق متعارف رئیس جمهوری آمریکا و ملکه انگلستان و رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان و مدیران کمپانی‌های بزرگ جهان مشخص است. آن را با رقم و عدد تعیین می‌کنند، مالیات هم از آن کسر می‌کنند. ایشان چند بار که مورد پرسش قرار می‌گیرد، پاسخ می‌دهد حقوق متعارف می‌گیرم، چرا می‌خواهد جاخالی بدهد؟ چرا قصد دارد کتمان کند؟ سابق می‌گفت: 20 میلیون تومان می‌گیرد، حالا می‌گوید، متعارف می‌گیرم. این حقوق متعارف چه مبلغی است؟ جالب اینکه بیشتر آقایان می‌گویند: از دانشگاه حقوق می‌گیرند، دانشگاه که خیریه نیست به کسی حقوق صلواتی بدهد. استاد باید برود سر کلاس درس بدهد. ساعات مشخصی هم دارد و الا حقوقش کسر می‌شود، یک دوم یا یک چهارم می‌شود یا حکم منتظر خدمت به او می‌دهند. شما اساساً وقت دارید درس بدهید؟ در تمام موارد سیاست دولت آقای دکتر روحانی لاپوشانی است، پنهانکاری است. نه تنها با حقوق نجومی رویارویی نشده، بلکه از 18 میلیارد حقوق کلان فقط چهار میلیارد برگردانده شده است، راستی چرا؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.