قدس آنلاین - اهواز - حدیث کریمی : در هیاهوی زمونه هستند کسانی که به عشق اهل بیت ع خیابان های را سیاه پوش میکنند، روضه می گیرند، هیئات را برپا می کنند، برخی هم با هنری که دارند عشق و علاقه و اراده خود را به امام حسین (ع) و اهل بیت ع نشان میدهند.

تنها زن کارمند ورزش و جوانان خوزستان که اهل هنر بدون آن که کسی بداند 

در هیاهوی زمونه هستند کسانی که به عشق اهل بیت ع خیابان های را سیاه پوش میکنند، روضه می گیرند، هیئات را برپا می کنند، برخی هم با هنری که دارند عشق و علاقه و اراده خود را به امام حسین (ع) و اهل بیت ع نشان میدهند.
امروز گفتگوی صمیمی با یک قهرمان ورزشی، کارمندنمونه سال94 اداره ورزش وجوانان اهواز  و نقاش و خطاط خوب مسجدسلیمانی داشته ایم که شمارا به خواندن آن دعوت می کنم.

*خودتان را معرفی کنید؟
صغری حموله متولد شهرستان مسجدسلیمان هستم کارشناس روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان مشغول فعالیت هستم.

 *از چه زمانی متوجه شدید که این توانایی را دارید؟
  دقیقاً از زمانی که خودم را شناختم، دیدم علاقه خاصی به نقاشی دارم اما به صورت حرفه ایی کار نکردم ولی باز هم با این وجود به هدفم رسیدم.

*هدفت از کشیدن نقاشی ها چه بوده است؟
به نیت عشق امام حسین(ع) نمایشگاهی را بر پا کنم در واقع یکی از آرزوها و هدف هایم همین بود که در سطح استان انجام بدهم و الان که بهش رسیدم، خدا را شکر خوشحال هستم. 

*چه چیزی باعث می شود که شما شبانه روز با توجه به شاغل بودن برای کشیدن این نقاشی ها وقت بگذارید؟
ببینید همه  عشق به امام حسین(ع) دارند اما من باکشیدن این طراحی ها احساسش کردم، لحظه به لحظه وقایع محرم رو می دیدم و آرامش خاصی بهم میداد که با گریه هایم تمومشان می کردم. زمانی که نقاشی عکس حضرت علی اصغر (ع)  را می کشیدم  از بس این حادثه سخت بود که احساس خفگی می کردم 

*از چه مواد برای کشیدن آن ها استفاده کردید؟
وسایلی که بکار بردم زغال و گچ سفید و دستمال کاغذی و انگشتان دستم بود. دستی که اصلا احساس نکردم خسته است و می کشیدم قدرتم بیشتر می شد.
*چند روزه موفق به کشیدن نقاشی های کرده اید؟
در واقع این کار مدت زمانی میخواهد که طراحی کنی ولی بخاطر عشق امام حسین (ع) در عرض دو هفته به صورت شبانه و روز تعداد 20 تابلو را کشیدم.

* کسی شما در این راه حمایت کرده  است؟
اول اینکه خداوند بزرگترین حامی من بوده، همت و اراده ی خودم و بعد هم حمایت و تشویق استاندار خوزستان، مدیر کل ورزش و جوانان استان و اصغر حموله برادر خوب و یار همیشگی ام بوده است.

*اعتقاد به امام حسین (ع) و ائمه(ع) چه تاثیر در زندگی تان گذاشته است؟
فقط بگم به عشق حسین و نور حسین اعتماد و قلبا حسش کنند. جوانان ما بیشتر تلاش کنند وصبور باشند.
به هرحال به عنوان یک خانم علاوه بر هنر در خانه، هنر کار و عشق به دوقلوهامو دارم.
 همانطورکه قبلا عرض کردم عشق به حسین برام یک دنیاست. خسته نمیشم انرژی خاصی بهم میداد و سعی کردم پرانرژی برم سرکار و برگردم و دوباره شروع کنم.

*شما به جز این هنر ارزشمند چه هنرهای دیگری دارید؟
در رشته های ورزشی دان4 کاراته، فوتسال، دارت، تیراندازی با کمان، تیراندازی با تفنگ،دوومیدانی، آمادگی جسمانی و دفاع شخصی با سلاح سرد فعالیت داشتم همچنین8 دور قهرمان و نایب قهرمان مسابقات کاراته استانی، نایب قهرمانی فوتسال لیگ دسته یک استان، دارت و تیراندازی بمناسبت های مختلف شرکت کردم  دارای چندین دوره قهرمانی تیراندازی باکمان, دوهمگانی و آمادگی چندین دور نفر اول در سطح شهرستان و استان بوده ام.

*خاطره ای از در حین کشیدن نقاشی هایتان بگویید؟
خداروشکر دوقلوهای خودم هم اهل نقاشی اند و بعضی شبها کنارم می, نشستند و طراحی میکردند. لحظه ایی که طراحی تیر تو گلوی حضرت علی اصغر رو میکشیدم پسر و دخترم گلوهایشان میسوختند, حسش کردم. گفتم خدایا اینا فقط حساسیت هوای الوده رو گرفتن ولی این طفل 6 ماهه چی,  این خیلی زجر آورترین لحظه ی زندگیم بود.

* کلام پایانی؟؟
تشکر می کنم از استاد راهداری که مشوقم بوده ,مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان، مدیرکل اوقاف و امورخیریه و معاونت فرهنگی این اداره کل به جهت در اختیار گذاشتن سیبل های نقاشی در نمایشگاه و همچنین فاطمه گطین زاده و حدیث کریمی تشکر می کنم. در آخر از مسوولین و مدیران استانم خواهش میکنم اعتمادکنند به بانوان و از همه لحاظ به بانوان احترام بزارند و شان و شخصیت آنها حفظ شود.
خوزستان مادرانی را پرورش داده که اهل هنر،عاشق، عشق حسینی دارند. آن را  باید حفظ و نگه داشت. همچنین اولین بار است و انتظار میرود حمایت بیش از پیش بشود زیرا هدف های بزرگتری دارم.

دردمن عشق است , درمانم حسین
دین من عشق است, ایمانم حسین
باالفبای جنون بر دفترم
می نویسم عشق, میخوانم حسین
عشق تون حسینی,  زندگیتون نور حسینی

مصاحبه کننده: حدیث کریمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.