فوق تخصص ریه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اهواز با اشاره به شیوع ویروس برخی بیماری ها مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی در فصل سرما گفت: تغییر سبک زندگی تاثیر غیرمستقیم بر عملکرد سیستم دفاعی بدن و مقاومت در برابر بیماری ها دارد

تاثیر تغییرات سبک زندگی بر عملکرد سیستم دفاعی بدن

فوق تخصص ریه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اهواز با اشاره به شیوع ویروس برخی بیماری ها مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی در فصل سرما گفت: تغییر سبک زندگی تاثیر غیرمستقیم بر عملکرد سیستم دفاعی بدن و مقاومت در برابر بیماری ها دارد.

دکتر حشمت الله توکل اظهارکرد: سیستم دفاعی بدن در سنین کودکی و همچنین در کهن سالی ضعیف تر است بنابراین در کودکان و سالخوردگان بالای 65 سال، مقاومت بدنی کمتر خواهد بود؛ نوع تغذیه و البته داشتن تغذیه مناسب در دوران زندگی برای داشتن بدنی سالم بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: غذاهایی مانند سبزی ها و میوه جات، لبنیات کم چرب، گوشت های سفید و همچنین داشتن فعالیت بدنی و ورزش مواردی است که در بهبود وضعیت سیستم دفاعی بدن موثر بوده و مقاومت بدن را در برابر ورود ویروس ها به خصوص در فصل سرما افزایش می دهد.

فوق تخصص ریه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز عنوان کرد: این در حالی است که متاسفانه در حال حاضر به واسطه تغییرات سبک زندگی، کودکان کمتر به سبزی و میوه گرایش دارند و علاقه نسل امروز به غذاهای آماده و فست فودها به دلیل جذابیتی که دارند، باعث شده کمتر از سبزی جات و میوه های تازه در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

توکل اظهارکرد: می دانیم که فست فودها دارای کالری زیاد و نمک فراوان هستند، از طرف دیگر کم تحرکی در نوجوانان و جوانان هم مزید بر علت است که زمینه چاقی و اضافه وزن در این گروه بیشتر فراهم شود؛ به دنبال چاقی نیز باید انتظار بروز بیماری های قلبی عروقی، تنفسی بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.