وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد که با اراده و حسن نیت رهبران کشورهای ساحلی دریای خزر در کار تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر تسریع شده و هر چه زودتر شاهد نهایی شدن آن باشیم.

امیدواریم تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر به زودی نهایی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امورخارجه،  چهل و هفتمین اجلاس گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر صبح امروز  با سخنرانی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دفتر مطالعات بین المللی و سیاسی وزارت امورخارجه آغاز بکار کرد.
وی طی سخنانی ضمن اشاره به پیشرفت هایی که در تدوین رژیم حقوقی دریای خزر حاصل شده است، ابراز امیدواری کرد که با اراده و حسن نیت رهبران کشورهای ساحلی دریای خزر در کار تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر تسریع شده و هر چه زودتر شاهد نهایی شدن آن باشیم.  
وزیر امور خارجه کشورمان صلح و ثبات، توسعه پایدار و تحدید حدود منصفانه مناطق دریایی را از عناصر بنیادی دانست که باید سرلوحه هرگونه تلاش در جهت تکوین رژیم حقوقی دریای خزر قرار گیرد.
ظریف در ادامه افزود: بی تردید با اعتماد متقابل، اتفاق آراء، توجه به منافع جمعی، فهم مشترک، همگرایی و احساس مسؤولیت در قبال نسل های آینده، این مهم دست یافتنی خواهد بود.  
وی ضمن اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست و منابع زنده آبی، ابراز امیدواری کرد که هیأت های مذاکره کننده و مقامات کشورهای ساحلی با جدیت و دقت این موضوع را پیگیری و راه حل های مناسب و اثر بخشی را پیدا کنند.  
 وزیر امور خارجه کشورمان در پایان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارائه تسهیلات بیشتر برای انتقال انرژی توسط کشورهای ساحلی از خاک ایران و دریای عمان و خلیج فارس اعلام کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.