قدس آنلاین-شهرکرد-فریدون عباسی: روستای سرآقا سید از توابع شهرستان کوهرنگ با اعتبار بالغ بر 90 میلیارد ریال در حال بازسازی و گسترش است.

کوهرنگ نگینی بر بام ایران

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،شهرستان کوهرنگ در 80 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری با وسعتی حدود 3700 کیلومتر مربع واقع شده است.این شهرستان از لحاظ محیط بکر طبیعی و طبیعت گردشگری ، توسعه عشایری در چهار فصل منحصر به فرد می باشد.و دارای مناطقی همچون بازفت با جنگل های بکر طبیعی، تنوع گیاهان دارویی، چشمه دیمه، روستای سنتی سرآقا سید می باشد. همجواری شهرستان کوهرنگ با استان های خوزستان و اصفهان سبب شده که  هر ساله این شهرستان میزبان  میلیون ها گردشگر می باشد.

فرماندار شهرستان کوهرنگ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار قدس گفت:با توجه به طرح های گردشگری اجرا شده  از سوی فرمانداری کوهرنگ، به طور متوسط  در روهای عادی هفته روزانه 5000 گردشگر و در روزهای تعطیل بالغ بر 10 هزار گردشگر و در اعیاد حدود 800 هزار نفر از این شهرستان دیدن میکنند.

مرتضی زمان پور افزود:طرح پیست اسکی و تله کابین در دست احداث می باشد که امید است تا قبل از شروع فصل بارش به بهره برداری برسد که این طرح با کمک بخش خصوصی در حال احداث می باشد.

زمانپور تصریح کرد:از جمله طرح های اجرا شده می توان به  توریسم عشایری و کمپینگ عشایری اشاره کرد که در این طرح از نیروهای  مترجم بکارگیری شده و مورد توجه ویژه گردشگران خارجی قرار گرفته که در این طرح عشایر با ارائه محصولات خود و معرفی سبک زندگی به گردشگران  توانسته اند کمک بسیار شایانی به اقتصاد عشایری نمایند.

وی افزود: اردوگاه های آموزش و پرورش، ساخت هتل های جدید، منازل استیجاری، کمپ های حلال احمر، پذیرای مهمانان هستند و علی رقم اینکه  جمعیت چشم گیری وارد این شهرستان می شود امنیت گردشگران از هر لحاظ تامین می باشد.

وی اظهار کرد: در زمینه های عمرانی با وجود مشکلات فراوان تا کنون 30 روستا بهسازی، آسفالت و بلوک فرش شده است همچنین در زمینه آبرسانی طی 2 سال گذشته 116 روستا از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شده اند. همچنین در زمینه حفر تونل،  2 تونل چری و تاراز در حال احداث می باشد که این دو تونل  نقش حیاتی در این شهرستان دارند.

فرماندار کوهرنگ در ادامه گفت: بارش های پی در پی برف خسارات سنگینی هر ساله به جاده های این شهرستان وارد میکند که بهسازی آنها در حال انجام می باشد.

زمانپور افزود: روستای سرآقا سید از توابع شهرستان کوهرنگ با اعتبار بالغ بر 90 میلیارد ریال در حال بازسازی و گسترش است و مشکلات این منطقه با وجود اینکه حداقل 4 ماه از سال را پشت برف می ماند حل خواهد شد.

وی گفت:به واسطه صعب العبور بودن مناطق این شهرستان، سرانه گاز کشی 6 میلیون تومان می باشد که در برخی از  مناطق به 30 میلیون تومان هم می رسد.

وی خاطر نشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی فرمانداری تجهیزات بیمارستان با مبلغی معادل 30 میلیارد ریال خریداری و این بیمارستان شروع بکار کرده است.

وی تصریح کرد: شهرک آب معدنی کوهرنگ با اعتباری حدود 600 میلیارد ریال در 4 فاز در حال احداث می باشد که فازاول آن با اشتغال 30 نفر شروع به کار کرده است.

زمانپور افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی اقداماتی صورت گرفته که از آن جمله می توان به ارائه مشاوره به مردم در جهت  کاشت گیاهان داروئی اشاره کرد که 600 هکتار از زمین های این شهرستان به کشت گیاهان داروئی اختصاص داده شده است و در زمینه حفظ منابع طبیعی  شهرستان کوهرنگ یکی از مناطق پیشرو می باشد.

وی اظهار کرد: یکی از اولویت های فرمانداری این شهرستان تشویق بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در بخش گردشگری است که به این واسطه زمینه ایجاد اشتغال های پایدار فراهم شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ در پایان به یکی از مشکلات عمده این شهرستان اشار کردو گفت: با توجه به اینکه شهرستان کوهرنگ از لحاظ ادارات دولتی تکمیل شده است اما تا کنون هیچ شعبه ای از بانک ملی در این شهرستان احداث نشده که این عامل سبب ایجاد مشکلات زیادی برای مردم این شهرستان در زمینه تردد به شهرستان های همجوار شده است، که انتظار میرود مسئولان ذی ربط تمهیدات لازم را در این خصوص بکارگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.