همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل، جمعیت طیور بومی و روستایی استان خراسان رضوی علیه بیماری نیوکاسل بصورت رایگان توسط بخش دولتی ایمن سازی می شوند.

ایمن سازی طیور بومی خراسان رضوی در راستای پدافند غیرعامل

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: در طرح یادشده، تمامی واحدهای دارای طیور بومی، ایمن سازی شده و واکسیناسیون طیور موجود در این واحدها با واکسن کشته نیوکاسل انجام خواهد شد.

دکتر محمد رشتی باف، مدت زمان اجرای این طرح را یک ماه خواند و اعلام داشت: طی این مدت بیش از375هزار قطعه تحت پوشش عملیات ایمن سازی قرار خواهد گرفت.

وی نیوکاسل را از جمله بیماری های جمعیت طیور دانست که در صورت بروز و شیوع آن، مخاطرات بسیاری جمعیت طیور را در تمامی واحدهای صنعتی و روستایی تهدید می کند و لازم است ایمن سازی واحدهای پرورش طیور بومی در اولویت قرار گیرد.

رشتی باف یادآور شد: با توجه به اهمیت درج سریع اطلاعات در سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) و لزوم گزارش دهی موارد مشاهده شده بیماری، این مهم را نیز از مصادیق پدافند غیرعامل دانست و اظهار داشت: گزارش دهی سریع بیماری های دام و طیور در سامانه یادشده می تواند از شیوع بیماری ها جلوگیری کرده و گروه های واکنش سریع دامپزشکی با توجه به آنلاین بودن ثبت و مشاهده موارد بیماری می توانند اقدامت لازم و پیشگیرانه را انجام دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.