قدس آنلاین - طوبی ساقی: سرو وضع ژولیده و به هم پاشیده‌ای داشت. سرش را تکان می‌داد و پشیمانی و ندامت در نگاهش دیده می‌شد. پشیمانی و ندامت از سه ماه غفلت و پول بی زبانی که برای برگزاری مجلس عروسی خود پس انداز کرده بود.

باخت مرد جوان دربازی با زن کلاهبردار

 به گزارش قدس آنلاین، محمود ۲۴سال دارد او در یک شرکت کار می‌کند. مرد جوان برای پی گیری شکایت خود به کلانتری ۴۲مشهد مراجعه کرده بود. محمود گفت: سه ماه قبل از طریق یکی از دوستانم با مبینا آشنا شدم. این ارتباط در فضای مجازی حس و حال عمیقی به خود گرفت و مرا اسیر احساس و هوس کرد. از مادرم خواستم به خواستگاری‌اش برویم. رفتیم ولی دست خالی برگشتیم. مادرم از شدت عصبانیت سگرمه‌هایش را در هم کشیده بود. به او گفتم تا لحظه خواستگاری از ازدواج قبلی مبینا و طلاقش بی‌خبر بوده‌ام.

روز بعد با مبینا قرار ملاقات گذاشتم. گفت شوهرش معتاد بوده و حالا نیز در عقد موقت مرد دیگری است. باور نمی‌کردم چه می‌شنوم. تصمیم گرفتم برای همیشه فراموشش کنم. دو هفته گذشت.

 روزی ۱۰۰بار زنگ می‌زد تا با هم صحبت کنیم. تهدیدم می‌کرد اگر به حرف‌هایش گوش نکنم خودکشی خواهد کرد. مبینا باز هم نقش بازی کرد.او با مظلوم نمایی اظهار داشت: به خاطر قرض ۸میلیونی پدرش مجبور شده به این ازدواج موقت تن بدهد و البته هنوز به دیدن آن مرد نرفته است. محمود افزود: دوباره خام شدم و احساسات هیجانی افسارم را به دست گرفت تا مرا به اینجا بکشاند.

من ۸میلیون تومان پول بی‌زبان را دو دستی تحویلش دادم .از آن به بعد دیگر جوابم را نداد. مبینا قول داده بود که در کمتر از دو ماه این پول را جور کند و برگرداند. دیشب رفته بودم جلوی خانه‌اش. برادرانش بیرون آمدند و با من دست به یقه شدند. کارمان به کلانتری کشیده شد. هم کتک خورده ام و هم به اتهام ایجاد مزاحمت و درگیری باید جوابگو باشم. ضمن آن که برای پولی که باخته ام نیز هیچ مدرکی ندارم و نمی‌دانم چه طور ادعایم را اثبات کنم. درباره این ماجرا نظر یکی از مدرسان مجرب مهارت های زندگی را جویا شدیم.

 نازنین بیات مختاری به خط قرمز گفت: نیازهای عاطفی برآورده نشده در خانواده، فاصله عاطفی و کمبود محبت و صمیمیت بین اعضای خانواده، ناآگاهی از خطرهای فضای مجازی و اعتماد بی جا، ناتوانی در کنترل احساس و رفتارهای تکانه‌ای، اقدامات خودسرانه بدون توجه به قوانین،شخصیت ناجی و احساس گناه و مسؤولیت بی‌جا از جمله علت‌هایی هستند که در بروز این مشکل نقش داشته‌اند.

وی افزود: متأسفانه همیشه شاهد کلاهبرداری افرادی از طریق اینترنت و فضای مجازی هستیم که در اغلب آنها افرادی که تحت تاثیر احساس و اعتماد بی جا بدون توجه به عواقب و احتمالات ناشی از این عمل به شکل خودسرانه دست به کارهای عجولانه مانند دادن مبلغی به طرف مقابل، ارایه اطلاعات و مسایل شخصی و خصوصی خود به طرف مقابل که در آینده موجب سواستفاده و تهدید واقع می‌شود و اقداماتی از این قبیل که فرد طعمه، از ترس آبرو و خانواده و فاش شدن راز مخفی مرتکب اعمالی می‌شود که نه تنها مشکل را حل نمی‌کند بلکه موجب به وجود آمدن مشکلات بیشتر می‌شود و هر لحظه بیشتر به عمق فاجعه فرو می‌رود.

 در اکثر این موارد نیازهای عاطفی بر طرف نشده شخص در خانواده و بی‌توجهی والدین به فرزندان موجب کشیده شدن آنان به ارتباط‌های خارج از منزل و فضاهای مجازی می‌شود و متأسفانه برای رفع عطش، توجه، تأیید و محبتی که همواره به دنبال آن بوده چنان وابستگی‌هایی در طرف مقابل ایجاد می‌کند که شخص حاضر است باج بدهد و حتی برای حفظ رابطه ممکن است تن به خواسته‌های نامعقول او بدهد.

کارشناش مرکز مشاوره پلیس خراسان رضوی گفت:کسانی که دچار چنین مشکلی می‌شوند چنانچه اطلاع کافی از قانون،حقوق فردی و تهدیدهای این حوزه نداشته و با توجه به احساس ناامنی در خانواده و پنهان کاری های متعدد به راحتی در دام کلاهبرداران و شیادان می‌افتند این افراد زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند که کار از کار گذشته است.

 در این حالت اگر اتفاقی خارج از قانون شرع یا عرف صورت گرفته باشد سکوت و ترس از آبروی فرد اغفال شده به پنهان ماندن جرم و تکرار آن کمک می‌کند. در این ماجرا نیز اگر فرد قبل از اقدام به واریز مبلغ مورد نظر با خانواده خود مشورت می‌کرد و درگیر احساس مسؤولیت و عذاب وجدان بیجا نسبت به این زن نمی‌شد میتوانست منطقی تر به این رابطه نگاه کند و به جای گردن گرفتن مشکلات و دروغ‌ها و اشتباه‌های فرد مقابل از راه‌های مناسب و منطقی استفاده می‌کرد دچار چنین مشکلاتی نمی‌شد.

در نهایت کسانی که برای خود و آرامش خود احترام قایل‌اند، کسانی که نه گفتن قاطعانه به درخواست های غیر منطقی اطرافیان را بدون احساس گناه آموخته‌اند، کسانی که مهارت حل مسأله و ارتباط مؤثر با خانواده را می‌دانند و کسانی که در حوزه قانون و شرع قدم برمی‌دارند هرگز دچار چنین مشکلاتی نخواهندشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.