قدس آنلاین- بیرجند:استاندار خراسان جنوبی در نشست شورای بخشداران استان خراسان جنوبی با تأکید بر احصا مشکلات بخشداری‌ها از سوی دهیاران و بخشداران گفت: این مشکلات باید احصاء و به طرق مناسب به فرمانداران، مسئولان ذی‌ربط و سایر مسئولان استانی منعکس و برطرف شود.

مشکلات روستائیان باید به طور جد احصا و برطرف شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، سیدعلی اکبر پرویزی گفت: بخشداران و دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در سطح بخشها و روستاها باید ضمن بررسی مشکلات موجود با توجه به ظرفیت ها و امکانات در اختیار نسبت به برطرف کردن مشکلات موجود در سطح روستاها اقدامات لازم را صورت دهند.

استاندار خراسان جنوبی نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح بخشها و روستاها را از جمله مهمترین وظیفه بخشداران دانست و تصریح کرد: دهیاران نیز باید مراقبت کنند تا تمامی اعتبارات دهیاریها در امور خود همان دهیاری هزینه شود در غیر این صورت بدون اغماض با متخلفین برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه آماده دریافت پیشنهادات اجرایی بخشداران و دهیاران در حوزه‌های عمرانی و توسعه‌ای هستیم گفت: در صورت اجرای پروژه‌های عمرانی در بخشها و روستاها از سوی دهیاران و نیز بخشداریها، آماده مساعدت و کمک به آنها در زمینه تخصیص بخشی از اعتبارات مورد نیاز هستیم.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه در سه سال گذشته کمکهای بسیار خوبی به بخشداران، شوراهای اسلامی روستا و نیز دهیاران صورت گرفته است گفت: در مباحث مالی و فنی دهیاران، نظارتهای دقیق از سوی بخشداران صورت گیرد.

پرویزی، با بیان اینکه موضوعات عمرانی در روستاها بسیار مهم و حائز اهمیت است گفت: سال آینده تلاش خواهیم کرد تا ردیف اعتباری مستقلی به منظور آبرسانی روستایی در استان در نظر گرفته شود.

وی برطرف کردن نیازهای ضروری روستاها را مورد تأکید قرار داد و افزود: اعتبارات و امکانات موجود در دهیاریها و روستاها باید بهینه هزینه شود و صرف بر طرف کردن نیازهای ضروری روستائیان شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ساختمان های رها شده در سطح بخشها و روستاها هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف شود به اصلاحیه ارسالی از سوی دولت در زمینه قانون بودجه سال جاری به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: بخشودگی جرائم و سود تسهیلات زیر 100 میلیون تومان نیز از دیگر اقداماتی است که از سوی دولت یازدهم به منظور کمک به اقشار مختلف مردم خصوصاً روستائیان به انجام رسیده است.

پرویزی با بیان اینکه امسال برای اولین بار تمامی دهیاران استان بیمه مسئولیت شدند گفت: با توافقاتی که صورت گرفت امسال تمامی خانواده‌های روستایی استان در زمینه‌های حوادث، آتش سوزی و موارد مشابه بیمه شدند.

وی نظارت بر ساخت و سازها در روستاها را مورد تأکید قرار داد و افزود: دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در روستاها و نیز بخشداران باید بر روند ساخت و سازها در روستاها نظارت کامل داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.