۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 467849

در راستای توسعه کشت دانه های روغنی و کاهش وابستگی به روغن در سال زراعی جاری در سطح ۱۲ هزار هکتار کاشت کلزا در استان برنامه ریزی شده است.

آغاز کاشت کلزا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، مدیر امور زراعت سازمان با بیان این مطلب گفت: این سطح در مقایسه با سال گذشته به 4 برابر افزایش داشته است.علیرضا نیکپور به شروع فصل کاشت این محصول اشاره کرد و گفت: کاشت کلزا در مناطق سردسیر از شهریور ماه آغاز گردیده و در مناطق معتدل و گرم تا پایان مهر ماه ادامه داشته است.
وی افزود: تا کنون سطحی معادل 10 هزار و پانصد هکتار قرار داد کشت با کشاورزان منعقد گردیده است و سطحی بالغ بر 9 هزار هکتار کشت شده است.
مدیر امور زراعت اظهار داشت: در همین راستا حدود 45 تن بذر از ارقام مختلف تامین و بین کشاورزان توزیع گردیده است. وی اشاره کرد: 8 کارگاه آموزشی انتقال دانش فنی کلزا با حضور تمامی کارشناسان و همچنین کشاورزان کلزا کار برگزار شده است.
نیکپور گفت: طرح مقایسه 19 رقم داخلی و خارجی کلزا در دو شهرستان بمنظور بررسی سازگاری و عملکرد و معرفی ارقام برتر اجرا شده است.
وی در پایان یاداوری کرد قیمت خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در سال گذشته 2530 تومان بود که ضمن خرید بموقع وجه آن نیز بطور متوسط ظرف 72 ساعت به کشاورزان پرداخت شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.