برآورد سطح زیر کشت گندم آبی خراسان رضوی در سال زراعی جاری ۱۶۳ هزار هکتار و سطح زیر کشت گندم دیم استان ۱۲۲ هزار هکتار میباشد.

وضعیت مطلوب زراعت گندم در خراسان رضوی مهر ماه ۹۵

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، مدیر امور زراعت استان با بیان این مطلب گفت: تخصیص سهمیه های بذور گندم شهرستانها انجام شده است.

وی افزود: در این برنامه ۱۸۱۲۳ تن بذور گندم آبی از ۱۴ رقم داخل استان و ۳ رقم خارج از استان و ۳۱۹۵ تن ارقام گندم دیم شامل ۴ رقم داخل استان و ۷ رقم از خارج استان تخصیص یافته است و توزیع و حمل توسط شرکتها به شهرستانها در حال انجام میباشد.

نیکپور به مهمترین برنامه های کشت گندم برای سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: توسعه روشهای آبیاری قطره ای در گندم، گسترش کشاورزی و خاک ورزی حفاظتی، مدیریت بقایای گیاهی، استفاده از ارقام جدید و سازگار با پتانسیل بالاتر و توسعه کشت مکانیزه و تغذیه متعادل و صحیح از مهمترین برنامه های کشت میباشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال زراعی ۹۵-۹۴ میزان ۸۰۷ هزار و ۵۰۰ تن گندم در استان تولید شد که از این میزان ۶۰۷ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شده است که نسبت به سال زراعی ماقبل ۲۷ درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.