متخصص پوست و مو گفت: استفاده از کرم ضد آفتاب برای استخوان ها ضرر ندارد.

تاثیر کرم ضد آفتاب بر پوکی استخوان؛ از شایعه تا واقعیت

به گزارش قدس آنلاین، کیانا فرهی متخصص پوست و مو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛  با بیان اینکه کرم ضد آفتاب محفاظت سلامت پوست است، گفت: کرم ضد آفتاب از نفوذ اشعه های مضر خورشید در برابر ابتلا به بیماری و سرطان پوست جلوگیری می کند.
این متخصص پوست و مو با بیان اینکه کرم ضد آفتاب باعث پوکی استخوان نمی شود، اظهار داشت: کمبود کلسیم و ویتامین D در بدن، تغییرات هورمونی، عدم تحرک، چاقی و افزایش مصرف چربی های مضر از دلایل ایجاد پوکی استخوان است.
وی با بیان اینکه تابش مستقیم نور آفتاب باعث جذب ویتامین D در بدن می شود، تصریح کرد: هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب طیفی از نور خورشید وارد بدن می شود و بهترین نقطه برای جذب نور آفتاب کف دست است.
این متخصص پوست و مو با بیان اینکه استفاده از نور خورشید تنها ۱۳ دقیقه در روز کافی است اذعان داشت: داشتن تحرک باعث متراکم شدن توده های استخوانی و جلوگیری از پوکی آن می شود.  
وی با اعلام اینکه بدن برای تشکیل استخوان به کلسیم نیاز دارد افزود: نور آفتاب پیشتاز و تامین کننده ویتامین D است، اما اگر بدن افراد کلسیم کافی دریافت نکند، تابش نور خورشید تاثیر کمتری بر استخوان ها دارد.
این متخصص پوست و مو با اشاره به تاثیر کرم ضد آفتاب بر پوست بیان کرد: استفاده از کرم ضد آفتاب  از بروز سوختگی، ایجاد خال ها و بدخیم های پوستی جلوگیری می کتد و هیچ ضرری برای استخوان ها ندارد.
فرهی به متراکم شدن پوکی استخوان اشاره کرد و افزود: مصرف مواد غذایی کلسیم دار، لبنیات، پیاده روی های تند، انجام ورزش بت وزنه، مکمل های کلسیم و شیرهای غنی شده از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.