قدس-آنلاین اراک- احمد مختاری: رئیس جمهور کشورمان در دومین روز از سفر به استان مرکزی در ورزشگاه شهید مطهری خمین حضور یافت و در جمع مردم به ایراد سخنرانی پرداخت.

در سراسر جهان نام خمین به دلیل آن شخصیت والا و بلندی که از این سرزمین بود جاودانه خواهد بود

برای من و دولت یازدهم افتخار فراموش ناشدنی است که امروز در زادگاه امام راحل میهمان شما مردم عزیز و میهمان نواز هستیم.

-مردم خمین جایگاه ویژه ای نه تنها در افکار عمومی ملت ایران دارند بلکه در سراسر جهان نام خمین به دلیل آن شخصیت والا و بلندی که از این سرزمین بود جاودانه خواهد بود. -به یاد دارم در سالهای اول انقلاب در جمع مسلمانان چین در پکن در مسجد مسلمانان وقتی هیئت ایرانی وارد شد و گفتیم از ایران هستیم. همه مردم داد زدند و گفتند خمینی.

-بسیاری از مردم جهان نام ایران را و نام انقلاب اسلامی را و نام مقاومت ملت بزرگ ایران را و ایستادگی این ملت را در برابر ابر قدرت ها و مستکبران عالم مساوی نام امام عزیز و راحلمان می دانند. -چه کسی فکر می کرد طلبه ای که روزی به عنوان یک شاگرد در حوزه علمیه اراک پای درس مرحوم شیخ حائری می نشست و روزی در کنار استادش به قم مهاجرت کرد می تواند پرچمی را به اهتزاز در آورد که در پای آن پرچم جوانان غیور، عالی، نخبگان و فرهیختگان سراسر ایران از مرد و زن پای آن پرچم شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را طنین افکن کند.

-امام نه تنها توانست عزت و عظمت را برای مردم عزیز ما به ارمغان بیاورد بلکه توانست حکومت مردمی و حکومت اسلامی، مردم سالاری دینی، حکومتی که قرن ها مورد نظر مردم بود در این سرزمینی که عشق پیامبر و آل پیامبر قلوب مردم را در طول تاریخ تصرف کرده بود استمرار بخشد. -اگر اندیشه امام نبود بعد از حدود ۴۰ سال، انقلاب ما می ماند؟ -اگر افکار امام نبود امروز ج اسلامی ایران در سراسر دنیا شناخته شده نبود -اگر امام نبود در جمهوری اسلامی چیزی به نام هنر انقلابی و سینمای انقلابی و اسلامی داشتیم؟ موسیقی و سرود دینی و مذهبی داشتیم؟

عده ای بودند با همه این ها مخالف بودند حتی اگر جرات می کردند با دانشگاه ها هم میانه ای نداشتند. این امام بود که وحدت حوزه و دانشگاه را به میان آورد. -اگر امام نبود آیا زنان می توانستند در این ورزشگاه شرکت کنند.عده ای می گفتند زن ها نباید در تظاهرات شرکت کنند. چون صدای نامحرم به گوش می رسد. -عده ای می گفتند زنان نباید رای بدهند و برای تحصیل در دانشگاه ها آفریده نشده اند. -عده ای می گفتند زنان فقط وظیفه فرزند آوری دارند.که اگرچه وظیفه مادری خطیر است. -

امام بود که اسلام را به نقطه اوج در این کشور رساند. -امام بود که راه را باز کرد. در نماز جماعت زن ها و مردها مخلوط می ایستادند. طبق فتوای برخی از علما اگر زن جلو بایستد نماز باطل است. در حالی که نظر امام این نبود. -امام راه را برای جوانان و تمدن ما باز کرد. - امام بود که مردم را پای صندوق آرا آورد و این مردم به جمهووی اسلامی ایران رای دادند. -همه درورد و سلام ما بر روح بلند آن امام عزیز و بزرگوار که اسلام راستین را به ما نشان داد. مردم سالاری دینی را به ما آموخت.

-امامی که به ما یاد داد چگونه اعتماد به نفس ملی داشته باشیم و چگونه در برابر همه قدرت بایستیم.

این شعار نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی، این انقلاب اسلامی را امام بود که به ما یاد داد که توانستیم در برابر همه قدرت ها بایستیم و پیروز شویم. تا بتوانیم در برابر شش قدرت بزرگ جهانی پای میزمذاکره بنشینیم و حق ملت ایران را به کرسی بنشانیم.

-شما مردم بزرگ ایران و این هدایت های مقام معظم رهبری بود که توانست شرایطی را فراهم کند تا دیپلمات های قهرمان ما در برابر تمامن دنیا آنچنان مذاکره ای را انجام دهند که بر خلاف تاریخ گذشته در یک روز شش قطع نامه ظالمانه سازمان ملل علیه ایران لغو کند. - مردم خمین آیا این برای ما افتخار بود که کشتی بزرگ نتواند به ایران برود و به دبی برود و با لنج کانتینر ها را به بندر عباس بیاوریم و برای هر کانتینر اضافه ۷۰۰ دلار اضافه بدهیم؟

-این که هر حواله بانکی به وسیله صراف ها و دلال ها ده تا ۲۰ درصدخرج انتقال داشته باشد. پولی که مردم باید از جیب خود بدهند. و امروزی که ارتباط بانک مرکزی ما با بانکهای دنیا برقرار شده است و ده درصد به جیب دلال نمی رود؛آیا این افتخار برای ما نیست. اینکه محصولات خودرویی و پتروشیمی ایران در تحریم بود و ما می توانیم با افزایش قابل ملاحظه محصولات پتروشیمی صادر کنیم و خودرو وارد کنیم آیا این افتخار برای ما نیست. -می گویند دولت یازدهم چشم به دنیای خارج دوخته است. قبل از تحقق برجام تورم را به ۱۵ درصد رساندیم. نگاه ما به کجا بود؟ -قبل از به نتیجه رسیدن برجام رشد اقتصاد منفی سال ۹۱ که منفی ۶/۸ بود در سال ۹۳ به رشد سه درصد رساندیم.و آیا این رشد اقتصادی برای ملت ما افتخار نیست؟

-راهنمایی مقام معظم رهبری و حمایت شما مردم بود که برجام به اهتزاز درآمد. -مردم بزرگوار امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است. امسال باید به رونق اقتصادی برسیم. باید جوان های عزیز ما را که امروز از بیکاری رنج می برند به شغل مناسب تحصیلات عالیه شان برسانیم. -برادران و خواهران عزیز، آنوقت که نفت ما با قیمت ۱۴۰ دلار بود متاسفانه( از سال ۸۶ الی ۹۱) اشتغال خالص سالانه ۱۲ هزار نفر بود. -دریک سال گذشته اشتغال خالص ۷۱۴ هزار نفر است. این آمار اخیر مرکز آمار ایران است البته تا رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیاری داریم.

باید سالانه ۱ میلیون شغل درست کنیم تا بتوانیم معضل بیکاری را مهار کنیم. -برای این کار همه باید دست به دست هم دهیم. -امروز وحدت و اتحاد در سایه رهبری فرهیخته ما وجود دارد. امنیت در سپاه و بسیج و نیروهای امنیتی و نظامی وجود دارد. روابط تجاری ما با دنیا رو به رونق است. کارخانه ها یکی بعد از دیگری از رکود خارج می شوند. -دیروز رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که ۱۲ هزار ۵۰۰ واحد صنعتی تسهیلات دریافت کرده اند که نشانگر آغاز حرکت در توسعه صنعتی است. -مردم خمین شما فرصت جذب گردشگری دارید.اینجا باید تبدیل شود به زیارتگاه بزرگ ملی و بین المللی تا مردم از سراسر ایران و جهان به این جا بیایند. -ما باید استان مرکزی و خمین را برای جذب گردشگر آماده کینم. -یکی از راه های اصلی اشتغال در کشور ما مسئله رونق صنعت توریستی و گردشگری است. -یکی دیگر رونق کشاورزی و صنعتی شدن کشاورزی، راه اندازی بنگاه های اقتصادی است. -همه باید استان مرکزی و خمین و کشور را به نقطه ای برسانیم که خواست جوانان ماست. -اینجا نیار به اینترنت پر سرعت دارد. دولت یازدهم در حال تشکیل شبکه ملی اطلاعات است و قدم های بسیاری در این زمینه برداشته است. -اگر می خواهیم گردشگر جذب کنیم و اشتغال با فناوریهای نوین ایجاد کنیم باید بتوانیم در فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات شهر ها را متصل کنیم و تجهیز کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.