فائزه هاشمی گفت: در قضیه دیدار با بهایی ها، وقتی این عکس را روی دیوار دیدم، گفتم این یا باید پدر فریبا باشد یا پدر همسرش، یعنی اصلا به ذهنم نرسید که باید فرد دیگری باشد و بعد که در خبرها آمد و گفتند عکس هم بالا سرش بوده است، تازه فهمیدم که او چه کسی بوده است.

واکنش فائزه هاشمی به عکس جنجالی‌اش با بهائیان: "فکر کردم پدرِ فریباس"

به گزارش قدس آنلاین ، حسین دهباشی با فائزه هاشمی برای مجموعه تاریخ شفاهی «خشتِ خام» گفت‌وگویی انجام داده و متن آن را در اختیار «شرق» قرار داده است. گزیده‌ای از این گفت‌وگو در ادامه می‌آید.  
‌*‌زمان انقلاب سوم دبیرستان بودم. آن موقع هم به نظر من از لحاظ فرهنگی مشکلی اتفاقا نبود. آن ‌موقع مشکلی که بود بیشتر مشکل سیاسی بود؛ یعنی آزادی‌های سیاسی
*ما بی‌حجاب‌ها را آدم‌های بد نمی‌دانستیم؛ چون همه فامیل ما محجبه‌ نبودند... ما هم رفت‌وآمد داشتیم و اصلا مشکلی نبود؛ مثلا وقتی به خانه ما می‌آمدند به احترام بابا، باحجاب می‌آمدند. ولی بودند فامیل‌هایی که بی‌حجاب بودند. ما با آنها رفت‌وآمد هم داشتیم؛ یعنی اصلا این تابو نبود که الان این بی‌حجاب است، ما با او رفت‌وآمد نکنیم؛ این، این‌جور است، ما با او رفت‌وآمد نکنیم؛ خیلی این مسائل عادی بود.
*عامل مهمی که بیشتر باعث مطرح‌شدن نام و رأی من شد، همین قضیه دوچرخه‌سواری بود. یک سال و نیم قبل از اینکه اصلا من وارد کارگزاران بشوم یا کاندیدا بشوم، شهرداری تهران یک سمینار برگزار کرد با عنوان دوچرخه، به عنوان وسیله حمل‌ونقل. از من هم دعوت کرد برای قسمت بانوانش سخنرانی کنم. من گفتم اگر قرار است که دوچرخه وسیله حمل‌ونقل باشد، پس باید هم زنان استفاده کنند هم مردان. پس زمینه اجتماعی‌اش را فراهم بکنید.  
*خواستند من را در لیست مشارکت بگذارند. من با منش و روش‌شان مشکل داشتم.  
*بابا همیشه با این زندان‌ها مخالف بود. در دوران خودش هم اگر شما نگاه بکنید، زندانی‌های سیاسی ما به حداقل می‌رسد.
*‌تبلیغاتی که روی این قضیه دیدار با بهاییان شد نه من کردم، نه آنها. آنها مثلا یک عکس گذاشتند در سایتشان! ولی جنجالی که روی این قضیه انجام شد و آن تبلیغی که انجام شد مخالفین کردند و مخالفین سبب این تبلیغات شدند وگرنه نه من کردم نه آنها این تبلیغات را کردند، بعد هم خودشان پشیمان شدند.
*درباره این عکس باید بگویم، من موقعی که در خانه فریبا بودم این عکس را روی دیوار دیدم. گفتم این یا باید پدر فریبا باشد یا پدر همسرش، یعنی اصلا به ذهنم نرسید که باید فرد دیگری باشد. بعد که در خبرها آمد و گفتند عکس هم بالا سرش بوده است، تازه فهمیدم که او چه کسی بوده است.
*درباره نظر پدرم در قضیه دیدار با بهاییان  که گفتند این ملاقات شایسته نبوده است، این که نفس این ملاقات کار شایسته‌ای نبوده با این که نظر ایشان چیست، به نظر من این نتیجه‌گیری آن نمی‌تواند باشد. حالا باید از خودشان بپرسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    لطفا منجلاب را بهم نزنید بوی تعفنش بدجوری .......