علی جنتی وزیر مستعفی دولت یازدهم ضمن حضور در وزارتخانه با کارمندان ساختمان بهارستان خداحافظی کرد.

آخرین حضور جنتی در بهارستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مراسم خداحافظی و تودیع علی جنتی وزیر ارشاد دولت یازدهم صبح امروز در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد،‌ حجت‌الله ابوبی رئیس سازمان سینمایی، نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر، حجت الاسلام شاهمرادی رییس شورای فرهنگ عمومی، محمودرضا برازش مدیرکل چاپ وزارت ارشاد و مدیران کل استان‌های وزارت ارشاد، و .. حضور دارند.

در اولین دقایق این برنامه فیلم مستند از اولین روز وزارت جنتی بواسطه رای اعتماد و دوران خدمت او در ارشاد پخش شد.

مجری برنامه که از کارمندان ارشاد بود در ابتدای مراسم گفت: امروز برای ما روزی تلخ بود. شعرا و ادبا از جدایی شعرها سرودند اما شیرین است زیرا این بار از روی دوش شما برداشته میشه و به عهده فردی لایق چون صالحی قرار می گیرد.

علی جنتی وزیر مستعفی وزیر ارشاد در این مراسم گفت: معیار و تلاش من در کار استفاده از مدیران کارامد بود. گاهی مدیری پشت‌یبانی‌ها میشد و اگر به نتیجه میرسیدم کارایی دارد معرفی می‌کردم و کار را می‌سپردم. در پی جناح بندی نبودم جناح بندی توهمی راست و چپ و اینها برای من مهم نبود کارایی و معتقد بودن به نظام و ولایت فقیه مهم بود تا با سیاست‌های نظام بتوانند همراه باشند.

صالحی:جنتی را فردی متدین یافتم/ وی شفاف و صریح بود

سیدعباس صالحی سرپرست وزارت ارشاد در این مراسم گفت: جنتی را فردی متدین یافتم. شناخت من از دیانت ایشان بیش از پیش شد و این کم نیست. او دین نمایی نمی‌کند و از بن دندان به ولایت فقیه و رهبر انقلاب ملتزم است و زهدنمایی منفی ندارد. 

وی ادامه داد: آقای جنتی در حوزه اخلاق ارتباطی من و همکارانم ویژگی‌هایی را دیدیم ادب و تواضع ایشان کم نظیر است. ما حس نکردیم اقای جنتی رییس ماست. مکاتبات و ادبیات کلامی ایشان همیشه برای ما حس برادر بزرگتر همکار و مشفق ایجاد کرد. حسن خلق ارتباطی ایشان ، شفافیت صداقت و صراحت ایشان و آینگی که این روزها کم شده ، اقای جنتی شفاف و صریح بود.

صالحی همچنین خاطرنشان کرد: حوزه دیگر که علقه مرا به ایشان نزدیک کرد تسلط ایشان به دو زبان بود، تسلط به حوزه زبان فارسی بود او در مدرسه حقانی معلم انشا بود بنابراین هرمتن چندین بار ویرایش می‌شد. مجموعا در حوزه مهارت فردی هم نکاتی را میشد در اقای جنتی دید. 

وی همچنین گفت: خط مقدم و سیبل ارشاد آقای جنتی بود او در خط مقدم اطلاعات که در ارشاد کم نبود در این سه سال ایستاد. 

صالحی با بیان اینکه اقای جنتی تاکید داشتند که بنده مسئولیت سرپرستی را بپذیرم گفت: امیدوارم این دوره کوتاه هفته به روز و ساعت برسد و چون آقای جنتی گفتند ضرورت دارد شما بپذیرید پذیرفتم حتی زمانی میخاستم به ریاست جمهوری بروم گفتند ضرورت دارد.

کاراندیش: جنتی پاسخگو بود و قانونمند 

علی اصغر کار اندیش معاون توسعه و منابع انسانی وزیر ارشاد در سخنرانی خود از آشنایی خود با جنتی چنین گفت: آشنایی ام با علی جنتی سال ٦٨ شروع شد چه در خراسان چه وزارت کشور خدمت ایشان بودم در طول این مدت چند ویژگی دیدم یکی خلوص او اینکه ظاهر و باطنش یکی است، اخلاق مدار بودن او و وقت گذاشتن او برای کار از ویژگی‌های اوست. زودتر از همه به وزارتخانه می امد و ١١ شب می رفت حتی پنجشنبه ها هم سرکار می امد، اگر می دید مدیری لایق حمایت است حمایت میکرد.

وی گفت: چند نکته لازم است بگویم که چه مشکلاتی داشتیم، دولت یازدهم در سالهای گذشته درامد نفت بالا بود و اعتبارات زیادی به دستگاهها وارد شد اما از سال ٩١ اعتبار ارشاد ٧٣٧ میلیارد تومان بوود اما سال ٩٢ بیست و دو درصد کاهش یافت.
وی گفت: در دولت قبل رسیدند به اینکه بودجه انقباضی شدیدی بسته شد اما علی رغم تحریمها باز با تلاشهای زیاد دولت توانسنیم بودجه ٩٥ را به هزار و صد میلیارد برسانیم و دو برابر کنیم
وی گفت: او پاسخگو بود و قانونمند بود و ثبات در تصمیم گیری داشت. توجه او به توان و کارامدی پرسنل داشت یکی از تاکیدات ایشان این بود برای مدیریتها از پرسنل داخل وزارتخانه استفاده کنید. بیش از سی و سه سال سابقه مدیریتی دارم عرض میکنم که وزارتخانه دارای پرسنل توانمد و ارزشی است که در طول این سه سال یک گزارش تخلف نداشتیم.

مسجدجامعی: هیچ اهل فرهنگی از رفتن جنتی خوشحالی نمی‌کند

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر در ابتدای سخنرانی خود خواستار توشیق علی جنتی شد. وی گفت: وزارتخانه وزارتخانه ادب فروتنی گفتگو و بردباری است و بدون این فرهنگ معنا ندارد. یکی از بندهای برنامه های آقای جنتی که بحث آفرین بود؛ اسلام رحمانی بود. چون آنموقع که ایشان می آمدند این معنای خاص داشت فکر می‌کنم این روال و رویه ارشاد است.

وی ادامه داد: آقای جنتی تصویر مهاجرانی را سرجایش گذاشت. روزی که وارد اتاق وزارتخانه شدم گفتم کنار عکس مهاجرانی میخی بکوبید چراکه نوبت نصب تصویر بنده هم می شود. آقای جنتی آمد و تلاش کرد الان هم که می‌رود هیچ اهل فرهنگ و هنری خوشحالی نمی‌کند اما به هرحال اتفاقی است که در ارشاد افتاد و واقعا هم پرسنل هم تلاش کردند.

وزیر اسبق ارشاد گفت: آقای جنتی یکی دو هفته است که قصد رفتن دارند، اما ببینید چه بلوایی شد، چرا برای دو وزیر دیگر آموزش و پرورش و وزرش نشد؟ زیرا ارشاد یک جایگاه ویژه در مجموعه مناسبات کشور دارد. آنهایی که ارشاد را وزارتخانه در حاشیه می‌دانند اشتباه میکنند زیرا رزارتخانه کلیدی است و نشان می‌دهد رفتن آقای جنتی با دیگران فرق دارد این وزراتخانه کلیدی است چون با انسان و عاطفه سرکار دارد.

این خبر به روز می‌شود....

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.