قدس آنلاین- بجنورد- سمانه محمدزاده ثانی: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: ایجاد موزه‌های مشارکتی و خصوصی در دستور کار این معاونت قرار گرفته است

ایجاد موزه‌های مشارکتی و خصوصی در دستور کار میراث فرهنگی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، علی اکبر وحدتی از برنامه ریزی به منظور ایجاد و راه اندازی موزه‌های مشارکتی و خصوصی در این استان خبر داد و گفت: در راستای سیاستگذاری اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی مبنی بر حفظ و نگهداری یادمان‌های تاریخی و فرهنگی و انتقال این ارزشها به نسل‌های بعدی در صدد ترغیب و تشویق مجموعه داران شخصی به راه اندازی موزه‌های مشارکتی و خصوصی هستیم .

وی تصریح کرد: با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی خراسان شمالی بسیاری از اشیای تاریخی که ارزش فرهنگی دارند هم اکنون در اختیار عموم مردم قرار دارد که بعضی از علاقمندان نسبت به جمع آوری این اشیا و قرار دادن آن در تزئینات منزل خود استفاده می‌کنند.

وحدتی افزود: در نظر داریم تا با عقد تفاهم نامه با مجموعه داران شخصی شرایطی را فراهم کنیم که این افراد نسبت به راه اندازی موزه‌های شخصی اقدام نموده و از این لحاظ علاوه بر به نمایش گذاشتن اشیا تاریخی و فرهنگی خود از این اقدام ارزنده انتفاع مالی نیز کسب کنند.

وی پایش و کارشناسی اشیا تاریخی، مرمت اصولی اشیاء، اسناد، کتب و ... تدوین استانداردهای موزه‌ای، ارایه تسهیلات جهت راه اندازی موزه را از اهم اقداماتی خواند که معاونت میراث فرهنگی به بخش خصوصی در این زمینه‌ها، کمک خواهد کرد.

وحدتی همچنین از ارایه تفاهم نامه و رایزنی با بخش خصوصی و راه اندازی موزه مشارکتی با یکی از بانک‌های استان خبر داد

انتهای خبر.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.