قدس آنلاین- بجنورد-نادیا یزدانی: مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۴۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشورهای اروپایی از طریق تعاونی ها تامین می شود.

۴۵درصد تولیدناخالصی از طریق تعاونی ها انجام می شود

حسن نوری در گفتگو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: علیرغم اهمیت فراوان و توصیه دین مبین اسلام به بحث تعاون ونیز ظرفیت بالای بخش تعاون،متاسفانه نتوانسته ایم تا کنون از این فرصت استفاده کنیم.

 وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توجه خاصی به مناطق محروم و روستایی از قبیل پرداخت تسهیلات بی بهره و کم بهره در راستای توسعه روستاها دارد گفت: تعاونی شهرستان مانه و سملقان و خصوصا بخش سملقان با توجه به قابلیت بالای کشاورزی میتواند در بحث توسعه کشاورزی در قالب تعاونی پیش رو باشد.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به انتخاب استان به عنوان پایلوت گیاهان دارویی کشور فرصت بسیار مناسب در جهت ایجاد اشتغال در نواحی روستایی استان ایجاد شده است و قطعا حمایت های زیادی به هر منطقه ای که اعلام آمادگی گروهی نماید خواهد شد.

نوری افزود: سیاست اشتغال به سمت ایجاد اشتغال خرد و خانگی است و آینده استخدام نیز متفاوت خواهد بود و اگر مسیر درست به جوانان نشان داده شود جوانان اهل کار هستند و در این مسیر آموزش و باید در این راه توانمند سازی داشته باشند.

نوری همچنین از امام جمعه شهر خواست از تریبون نماز جمعه ضمن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ، جوانان را به انجام کارهای گروهی و مشارکت در طرحهای اشتغالزای، طرح کاشت و فراوری گیاهان دارویی با توجه به پتانسیل منطقه تشویق کنند

انتهای خبر/.. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.