قدس آنلاین-ایلام-غلامرضا محمدمرادی: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام گفت: رسانه‌ها می توانند که همچون سدی محکم در برابر دسیسه‌های رنگارنگ کسانی که در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد می کنند، بایستند و آرامش و آسایش را از این غارتگران بیت المال بگیرند.

رسانه ها آسایش و آرامش را از غارتگران بیت المال بگیرند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، پرویز شریفی در مصاحبه با جمعی از رسانه های دیداری و شنیداری استان با بیان اینکه دوم تا هشتم آبان ماه به نام هفته پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: شعار امسال هفته پدافند غیرعامل؛ مصون‌سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل پدافند غیرعامل است، افزود: امروزه یکی از مسائل بسیار پیچیده ی دنیا، بحث مصون‌سازی جامعه از خطرات احتمالی است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما از لحاظ ایدئولوژی و اصول انقلابی که بر آن حاکم می باشد، دارای موقعیتی بسیار مهم و حساس در منطقه بسیار استراتژیک خلیج‌فارس است، بیان داشت: کشور ما، یک کشور تهدید محور است و باید در همه عرصه‌ها، تمام سعی و تلاش خود را برای پیشگیری از تهدیدات احتمالی به کار ببندیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام، فلسفه وجودی و هدف تشکیل مجموعه پدافند غیرعامل را تلاش در جهت افزایش بازدارندگی در مقابل تهدیدات کشورهای متخاصم علیه اهداف جذاب در کشور ارزیابی کرد و یادآور شد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اهداف بسیار جذابی برای کشورهای متخاصم متصور است و باید با اقدام بموقع و عمل شایسته، مانع از تحقق نقشه های شوم دشمنان شویم.

پرویز شریفی بابیان اینکه نامگذاری این هفته به نام« مصون‌سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل پدافند غیرعامل » یک نام‌گذاری کارشناسی است، خاطرنشان ساخت: در چارچوپ برنامه های وضع شده، هر کدام از مناطق مهم و ثقلی کشور بنا به شرح وظایفی که دارد، تعریف‌شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از این مناطق برای دشمن متخاصم از جذابیت بالایی برخوردارند، تصریح کرد: بخشی از مؤلفه‌های قدرت در نظام جمهوری اسلامی، در عرصه رابطه بین‌المللی است و در این زمینه تلاش های ارزنده ای شکل گرفته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از اهداف ما در مقابل تهدیدات دشمنان است، تأکید کرد: ما باید بنیادهای اقتصادی و مؤلفه‌های مندرج در مباحث اقتصادی را در جامعه به‌گونه‌ای مصونیت بخشیم که دشمنان ما نتوانند برای سلطه بر کشور، برنامه ریزی نمایند و رزمایش برگزار کنند.

پرویز شریفی با اشاره به اینکه تحریم اقتصادی از بیرون و تاراج اقتصادی در داخل، تهدیدی جدی و همگرا برای کشور به شمار می آیند، گفت: عده ای در راستای به اضمحلال کشاندن نظام اقتصادی کشور در تلاش اند  تا بین مردم به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های قدرت در جامعه و نظام حاکمیتی، رهبری و مسئولان، گسل و شکاف ایجاد نمایند.

وی با بیان اینکه هر چه بین مردم، نظام و حکومت و حاکمیت گسل ایجاد شود، دشمن راحت‌تر می‌تواند برای دستیابی به اهداف شوم خود در داخل کشور موفق شود، اظهار داشت: باید تلاش شود که این شکاف ها و گسل های اقتصادی در جامعه اسلامی ما برچیده شود تا همبستگی و اتحاد بین ملت و نظام نیز بیش از پیش بیشتر شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام با اشاره به اینکه ما نباید بگذاریم که با افزایش این از هم گسستگی های اقتصادی، مردم اعتمادشان را به حاکمیت از دست دهند، افزود: یکی از نقشه های شوم دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایجاد فاصله و افتراق بین مردم و مسؤلان است.

پرویز شریفی با بیان اینکه در دوران 8 سال جنگ تحمیلی، بیش از 60 کشور علیه نظام جمهوری اسلامی ایران جنگیدند، بیان داشت: علاوه بر شرارت دشمنان خارجی، همان زمان در داخل نیز کسانی بودند که ضروری‌ترین مایحتاج مردم را در داخل کشور زیر خروارها خاک دفن می‌کردند و  با همراهی دشمنان تلاش می‌کردند که نظام مقدس جمهوری اسلامی را از حرکت انقلابی خود باز بدارند و با شکست مواجه کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه نیز در نظام مقدس جمهوری اسلامی کسانی هستند که بی‌پرده به‌نظام اقتصادی لطمه وارد می‌کنند، یادآور شد: این گروه خائن به نظام، بین مردم و حاکمیت گسل بی‌اعتمادی ایجاد کرده اند و قطعاً این افراد بدتر از دشمنان داخلی آن زمان هستند و جرم آن‌ها خیلی بیشتر است و باید به شدت مجازات شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام با بیان اینکه رسانه ها به‌عنوان چشمان بیدار جامعه، از ارزش والایی برخوردارند و نقش بسزایی در تنویر افکار عمومی و معرفی مجرمان دارند، خاطرنشان ساخت: این تریبون ها باید چنان پویا و بینا باشند که افراد اندکی هم که قصد تاراج و سرقت بیت‌المال را دارند، از ترس رسانه‌ها نتوانند به مقاصد پلید خود دست یابند.

پرویز شریفی با اشاره به اینکه هدف اصلی تحریم‌های دشمنان، ایجاد نارضایتی در مردم ما است، تصریح کرد: رسانه‌ها می توانند که همچون سدی محکم در برابر دسیسه‌های رنگارنگ کسانی که در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد می کنند، بایستند و آرامش و آسایش را از این غارتگران بیت المال بگیرند.

وی به برخی اقدامات اداره کل پدافند غیرعامل در استان اشاره کرد و گفت: تشکیل جلسات پدافند غیرعامل در استان، تشکیل کلاس آموزشی به میزان 3 هزار نفر ساعت( شامل آموزش‌های زیستی، فنآوری اطلاعات و سایبری و اصول پدافند غیرعامل)، از جمله این اقدامات بوده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام، تشکیل و ساماندهی کمیته‌های پدافند غیرعامل در سطح استان و دستگاه‌های اجرایی و اداری و نظارت بر آموزش های پدافند غیرعامل را از دیگر برنامه‌های این اداره کل بر شمرد و اظهار داشت: در این هفته؛ 50 مورد آزمایش انفجار بمب در مدارس استان، اجرای رزمایش در مراکز صنعتی استان، برگزاری رزمایش ناشی از بمباران هوایی و نیز اجرای رزمایش دفاع بیولوژیک در مرز مهران، در دستور کار قرار گرفته است که به مرحله اجراء درخواهند آمد.

گفتنی است در پایان این نشست خبری، پرویز شریفی به سؤالات متنوع خبرنگاران در زمینه های مختلف، با سعه صدر و صمیمیت پاسخ گفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.