رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر اجرای طرح جامع مالیاتی کشور تا پایان سال جاری تاکید کرد و گفت: کمیسیون اقتصادی حمایت های لازم را برای اجرایی شدن طرح جامع مالیاتی انجام خواهد داد.

طرح جامع مالیاتی کشور باید تا پایان سال به سرانجام برسد

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی امروز در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس و مسئولان سازمان امور مالیاتی گفت: با توجه به اهمیت اجرای طرح جامع مالیاتی این نشست برگزار شده است تا نمایندگان با آخرین وضعیت طرح جامع مالیاتی آشنا شوند.
نماینده مردم کرمان و رابر در مجلس ادامه داد: در راستای طرح جامع مالیاتی با توجه به گزارشات رئیس سازمان در نشست امروز، اقدامات خوبی انجام شده که البته بخشی از کار باقی مانده است.
وی افزود: مساله اصلی در حال حاضر موضوع بانک اطلاعاتی است که برخی از سازمان ها در این رابطه همکاری نداشته و برخی از سازمان ها به صورت ناقص در زمینه بانک اطلاعاتی همکاری کرده اند.
پورابراهیمی تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس موضوع عدم همکاری برخی از سازمان ها و یا همکاری ناقص برخی از سازمان ها را در ارائه دادن بانک های اطلاعاتی از بُعد نظارتی پیگیری می کند و در صورتی که در ادامه نیز همکاری انجام نشود اسامی سازمان ها اعلام می شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: تمامی سازمان ها مکلف هستند تا دو ماه آینده تمامی اطلاعات مورد نیاز سازمان امور مالیاتی را در اختیار این سازمان قرار دهند.
وی افزود: درخصوص اطلاعات درون سازمانی مورد نیاز سازمان امور مالیاتی که به حوزه نرم افزاری و سخت افزاری ارتباط پیدا می کند، تاکنون بخشی از سازمان ها در کشور تجهیز نشده اند که کمیسیون اقتصادی پیگیری های لازم را برای تامین اعتبار در این خصوص انجام خواهد داد. وی با تاکید بر لزوم تکمیل بانک اطلاعات داده ها بیان کرد: امیدواریم طرح جامع نظام مالیاتی کشور که مهمترین موضوع مالیاتی است، عملیاتی شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور و عدم اجرای طرح جامع مالیاتی مقرر شده است که همزمان با پیگیری اجرای طرح جامع مالیاتی موضوع اصلاح موادی از قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز در دستور کار قرار بگیرد.

*مالیات بر ارزش افزوده دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس
پورابراهیمی ادامه داد: پیشنهاد داده شده که لایحه صندوق مکانیزه فروش به زودی در صحن علنی مجلس بررسی شود و در صورت تصویب موضوع به سرانجام رسیدن مالیات بر ارزش افزوده نیز پیگیری خواهد شد و در صورتی که تا ۳ ماه آینده بحث لایحه مالیات بر ارزش افزوده ابلاغ شود،این لایحه با قید فوریت در کمیسیون اقتصادی بررسی می شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص ادامه داد: اگر موضوع مذکور عملیاتی نشود، متن پیشنهادی لایحه در خصوص مالیات بر ارزش افزوده در قالب طرح در مجلس پیگیری خواهد شد.
به گزارش خانه ملت،رئیس و مسئولان سازمان امور مالیاتی گزارشی از عملکرد کارهای انجام شده را در جلسه امروز -دوشنبه- به نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.