۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 468049

 لیبرمن: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که اسرائیل برای تحقق اهداف خود به جنگ نیازی ندارد نه در اراضی اشغالی و نه در لبنان و یا سوریه بلکه بهار عربی اوضاع در کشورهای عربی را دگرگون کرده است.

 محمود عباس بدون ما هیچ است!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، در مقابل وزارت خارجه فلسطین این ادعای لیبرمن را تلاش وی برای یافتن شریکی فلسطینی جهت حمایت از موضع‌گیری‌هایش در مورد اشغالگری و شهرک سازی‌ها دانست که همگی محکوم به شکست است.

 آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با سردبیر روزنامه "القدس" فلسطین مدعی شد: ما قصدی برای آغاز جنگی جدید نداشته و هیچ درخواستی از هیچ یک از همسایگان خود نداریم.

لیبرمن مدعی شد: می‌بینید در سوریه، یمن، عراق و لیبی چه اتفاقاتی در حال وقوع است در گذشته بسیار آسان بود که مردم کشورهای عربی را علیه اسرائیل تحریک کرده و موجب سرزنش خود از سوی آنها به دلیل تمامی مشکلات مردم فلسطین شویم اما امروز روشن است که شرایط در جهان عربی تغییر کرده و آنچه بهار عربی و یا زمستان عربی خوانده می‌شود به طور کلی اوضاع را در این کشورها تغییر داده است.

وی افزود: امروز ۹۹ درصد از قربانیان و کشتارها میان خود مسلمانان انجام می‌شود نه توسط اسرائیلی‌ها، در سوریه حدود یک میلیون تن کشته و سربریده شدند و حدود هشت میلیون تن آواره شده‌اند. به حوادث کنونی یمن، بحرین و لیبی نگاه کنید. هیچ ارتباطی با اختلاف ما با فلسطینی‌ها ندارند، آنچه ما می‌خواهیم و محور توجه ماست دفاع از خود و تامین امنیت برای مردم‌مان است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد، اسرائیل آماده است محاصره غزه را لغو کرده و در بازسازی آن کمک کند به شرط آنکه جنبش حماس از برنامه‌های نظامی خود دست بردارد. در این صورت ما از اولین سرمایه‌گذاران در بنادر، فرودگاه‌ها و مناطق صنعتی آنها خواهیم بود.

وی خطاب به ساکنان غزه با لحنی تهدید آمیز مدعی شد: جنگ آتی با غزه نبردی ویرانگر و نهایی خواهد بود و اهمیت دارد که شما درک کنید رهبرانتان شما را گروگان گرفته‌اند. چه کسی شرکای آنها در جهان عرب و جهان اسلام هستند؟ ایرانی‌ها و "حزب الله" که از سوی اتحادیه عرب سازمانی تروریستی قلمداد می‌شوند؟

لیبرمن در ادامه ضمن اعلام آمادگی اسرائیل برای تصویب طرح‌های برق، آب، شیرین سازی و تصفیه آب ترکیه در غزه، حماس را متهم کرد که از سرمایه‌های پولی به جای توسعه در این بخش‌ها برای خرید اسلحه استفاده می‌کند.

وی در ادامه ضمن حمایت از طرح تشکیل دو کشوری فلسطینی‌ها و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان را به از دست دادن فرصت در این زمینه متهم کرده و یادآوری کرد که عباس از امضای توافقنامه نهای خودداری ورزیده است.

لیبرمن مدعی شد: مشکل عباس در این است که به مردم فلسطین اهمیت نمی‌دهد بلکه به ثروت، خانواده و دارایی‌های خود در عمان، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و قطر و خانواده‌اش در اردن و رام الله اهمیت می‌دهد.

وی باز هم مدعی شد، عباس برای امضای توافقنامه راه حل نهایی بدون حمایت اتحادیه عرب، مصر،‌ عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس آمادگی ندارد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد که عباس در انتخابات آتی شکست خواهد خورد و بدون همکاری امنیتی با اسرائیل قادر به ماندن نیست.

در مقابل وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای به این اظهارات لیبرمن واکنش نشان داد.

وزارت خارجه فلسطین با اشاره به حمایت لیبرمن از اشغالگری و شهرک سازی‌ها تاکید کرد که وی به دنبال تقویت جایگاه خود در حزب راستگرای حاکم و حفظ چهره‌اش در اذهان عمومی بوده تا خود را فردی قادر به تحمل مسئولیت نشان دهد.

این وزارتخانه در این بیانیه نسبت به ادعاهای لیبرمن درباره حمایتش از طرح تشکیل دو کشور ابراز تردید کرده و آورده است، وی راهکارهایی را در راستای نابودی این طرح و زیبا جلوه دادن اشغالگری در پیش گرفته و دو دستان خود را به روی شهرک سازی‌های بیشتر و یهودی سازی کرانه باختری از جمله قدس شرقی گشوده است.

همچنین در بیانیه مذکور تلاش لیبرمن برای یافتن شریکی هم اندازه خود جهت دستیابی به توافقنامه نهایی صلح از طریق تبلیغات تو خالی سلسله امکانات اقتصادی به جای اشغال اراضی فلسطین مورد تمسخر قرار گرفته و این اقدامات لیبرمن تلاش وی برای یافتن شریکی فلسطینی جهت حمایت از موضع‌گیری‌هایش بوده که پایان همه آنها شکست است.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است، لیبرمن به تلاش‌های خود برای تفرقه افکنی‌ها میان مردم فلسطین و رهبرانش ادامه می‌دهد و نوک پیکانش متوجه عباس است که در راس این تشکیلات قرار دارد.

وزارت خارجه فلسطین ادعاهای اخیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را تنها تلاش وی برای بیان مجدد سیاست‌های نژاد پستانه خود براساس اصل "چماق و هویج" دانست که اوایل دریافت پست فعلی‌اش نیز آن را به فلسطینی‌ها عرضه می‌کرد و او این کار را با دروغ پردازی‌هایی انجام می‌دهد که هرگز نمی‌تواند نیات واقعی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و کابینه‌اش در نهادینه کردن و یهودی سازی اشغالگران اراضی فلسطینی‌ها را پنهان سازد.

در پایان بیانیه مذکور، عدم موضع‌گیری‌ جامعه جهانی نسبت به سیاست‌های اشغالگری، شهرک‌سازی‌ها و نژاد پرستی علیه فلسطینی‌ها به منزله تشویق دولت نتانیاهو برای نابودی طرح تشکیل دو کشور و نقض قطعنامه‌های بین‌المللی در این زمینه دانسته شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.