شهردارمشهد در مراسم قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: تجربه هشت سال دفاع مقدس نشان داد؛ هیچ قدرتی نخواهد توانست در مقابل اراده ملت ایران بایستد و ما هر زمان که بخواهیم با تجمیع این عزم و اراده ملی در کشور به راحتی بر همه‌ی موانع غلبه خواهیم کرد.

هیچ قدرتی نخواهد توانست در مقابل اراده ملت ایران بایستد

به گزارش قدس آنلاین، سیدصولت مرتضوی در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرداری مشهد، گفت: دفاع مقدس سند افتخار کشور است؛ این هشت سال موجبات نفوذ اندیشه‌های انقلابی و اسلامی به کشورهای دیگر را فراهم آورد.
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس جنگ ملت مظلوم با بخش اعظمی از قدرت‌های متجاوز و متجاهر جهان بود؛ گفت: خوشبختانه اگر به تاریخ ایران نگاه کنیم دوران دفاع مقدس تنها زمانی است که حتی یک وجب از خاک کشور عزیزمان در اختیار بیگانگان قرار نگرفت.
شهردار مشهد یکی از مشخصه‌های مهم دفاع مقدس را آرمانی و ارادی بودن این دفاع دانست و افزود: مردم‌محور بودن دفاع مقدس از شاخصه‌های مهم دفاع مقدس بود؛ تجربه این هشت سال نشان داد هیچ قدرتی نخواهد توانست در مقابل اراده ملت ایران بایستد.
مرتضوی یادآور شد: شاید برخی سخن من را حمل بر مبالغه کنند اما به نظر من در دوران دفاع مقدس توانستیم خارج از جغرافیایی مرزی، تفکر اسلامی و انقلابی را به دیگر کشورها صادر کنیم.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: همانطور که ایشان فرمودند بدون نام امام خمینی(ره) ایران و انقلاب در هیچ جای جهان شناخته نمی شود یکی از مولفه‌های نفوذ اندیشه‌های امام خمینی(ره) همین دفاع مقدس بود.
شهردار مشهد با اعلام اینکه در اوج مظلومیت توانستیم بر قدرت‌های جهان قالب شویم، بیان کرد: این وعده‌ی الهی که بود به واسطه اخلاص امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و مردم ایران و با توجه به الهی بودن دفاع مقدس به دست آمد.
مرتضوی با بیان اینکه به برکت دفاع مقدس ایران امروز چنین جایگاهی دارد؛ گفت: در حال حاضر از ایران برای حضور در بسیاری مجامع بین المللی دعوت به عمل می آید؛ نمونه‌اش همین کنفرانس لوزان؛ اگر چه که این کنفرانس دستاورد خاصی نداشت اما حضور کشور ما در این کنفرانس که به منظور ارائه راه حل برای صلح در سوریه بود؛ به درخواست کشورهای دیگر اجرایی شد.
وی اضافه کرد: خدا را شاکر هستیم که با تسخیر قلب‌ها توانستیم اندیشه‌های انقلاب را از جغرافیای طبیعی گسترش دهیم و به دیگر کشورها صادر کنیم.
شهردار مشهد با تأکید بر اینکه زنده نگه داشتن دفاع مقدس موجب کسب توفیقات بیشتر خواهد شد؛ گفت: در موضوعات مختلف از جمله موضوعات فرهنگی با بیان واقعیت‌ها و تحلیل‌های مناسب می توانیم اثر تربیتی بسیار شایسته‌ای را از دستاوردهای دفاع مقدس به مخاطبان عرضه کنیم.
مرتضوی نگه داشتن دفاع مقدس را مانند زنده نگهداشتن عاشورا دانست و عنوان کرد: همانطور که شاهد بودیم در آن سالی که فتنه‌گران قصد توطئه علیه کشور را داشتند؛ تمامی نقشه‌هایشان در روز عاشورا به هم ریخت. امروز نیز بسیاری از راه‌های مختلف به خصوص فضای مجازی سعی می‌کنند مکتب شیعه را مورد هجوم قرار داده و به این مکتب شبهه وارد کنند؛ زنده نگه داشتن عاشورا راه را بر آنان خواهد بست.
وی یادآور شد: دفاع مقدس باید به عنوان یک واقعه بزرگ تاریخی نسل به نسل منتقل شده و برای شناخت بهتر آن دوران باید از تمام داشته‌های ادبی و هنری خود استفاده کنیم.
شهردار مشهد با بیان اینکه پیروزی در دفاع مقدس موجب شد تا برای همیشه دشمن چشم طمع خود را از کشور ما بردارد؛ افزود: در برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، فرهنگسرای پایداری، ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و... زحمات زیادی کشیدند؛ همچنین با حمایت‌های مدیریت پارک کوهسنگی نمایشگاه «دفاع همچنان باقی است» در این پارک برگزار شد؛ جا دارد به عنوان عضو کوچکی از این مجموعه از زحمت‌های تمامی این افراد، مسئولین و دست‌اندرکارانی که ما را در برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی هفته دفاع مقدس یاری کردند؛ قدردانی کنم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.