قدس آنلاین: مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان‌ رضوی گفت: در راستای حمایت از اختراعات بسیجیان حمایت مالی ۶۰۰ میلیون تومانی در غالب اعطاء تسهیلات با سود ۱۶ درصد و حمایت بلاعوض با رقمی حدود ۴۰۰ میلیون تومان را خواهیم داشت.

اختصاص اعتبار یک‌میلیارد تومانی به مخترعان بسیجی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جامی در جمع خبرنگاران، ظهار داشت: مقام معظم رهبری به توسعه کارآفرینی در کشور تاکید دارند. در کشورهای دنیا اساتید خود کارآفرین بوده و دانشجویان کارآفرین تربیت می‌کنند و این در حالی است که در دانشگاه‌های کشور ما فقط انتقال دانش صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در 6 ماهه دوم سال جشنواره دستاوردهای علمی و پژوهشی بسیجیان استان را در آذر یا بهمن‌ماه خواهیم داشت. مسابقه‌ای با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی از منظر رهبر انقلاب را برای پایگاه‌های بسیج استان برگزار می‌کنیم که برای این کار 15 سال فرمایشات رهبری را در این ارتباط گردآوری و به صورت بروشور آماده کرده‌ایم.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان‌ رضوی گفت: در راستای حمایت از اختراعات بسیجیان حمایت مالی 600 میلیون تومانی در غالب اعطاء تسهیلات با سود 16 درصد و حمایت بلاعوض با رقمی حدود 400 میلیون تومان را خواهیم داشت.

جامی خاطرنشان کرد: از طرح‌های اجرا شده و موفق طرح کمک به آسیاب شدن سیمان تحت عنوان "کماس" را داریم که در چندین کارخانه تست شده و استفاده می‌شود. این طرح بین 30 تا 40 درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی و افزایش سرعت در کار را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: طرح‌های حمایتی ریخته‌گری نوین، جلبک نمک‌زدا از آب، سموم ارگانیک گیاهی وغیره را در برنامه داریم که برای ایجاد نمونه اولیه به آن‌ها کمک خواهیم کرد. کمک‌های ما به مخترعان با نامه‌نگاری به ادارات، انجام مشاوره و معرفی به سرمایه‌گذاران است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.