قدس آنلاین-زاهدان-صادق کیخا:مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت : براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است از سال آینده به مدت ۳ سال در قالب یک طرح ضربتی ۱۲ هزار شغل در حوزه صنایع دستی استان ایجاد شود.

ایجاد ۱۲هزار شغل در حوزه صنایع دستی سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است از سال آینده به‌مدت ۳ سال در قالب یک طرح ضربتی ۱۲ هزار شغل در حوزه صنایع دستی استان ایجاد شود.

کامبیز مشتاق گوهری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان شد، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است از سال آینده به مدت ۳ سال در قالب یک طرح ضربتی ۱۲ هزار شغل در حوزه صنایع دستی استان ایجاد شود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد این مشاغل از طریق شناسایی صنعت‌کاران استان توسط بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در حال انجام است، به طوری که سالانه برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود. وی همچنین به تعیین حریم آثارباستانی استان سیستان و بلوچستان اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۳۰ هکتار از محوطه باستانی "بی بی دوست" شهرستان زابل به عنوان یکی از آثار تاریخی اسلامی با هدف جلوگیری از تخریب و دست‌اندازای افراد سودجو تعین حریم شده است. مشتاق گوهری از بندر "طیس" شهرستان چابهار به‌عنوان یکی از محوطه‌های تاریخی و باستانی و یکی از ۲ بندر مهم و تاریخی کشور نام برد و تاکید کرد: این بندر به تازگی تعیین حریم شده تا از دست‌برد به این اثر مهم و تاریخی با توجه به ارزش اراضی منطقه جلوگیری شود. وی گفت: در حال حاضر ۱۴۰۰ تپه باستانی و تاریخی در سطح استان وجود دارد که تنها ۴ مورد از آنها تعین حریم شده است. مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان همچنین به ثبت آثار معنوی استان اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون از مجموع این آثار ۸ اثر ثبت شده و پرونده ثبت ۲۰ اثرمعنوی دیگر در حال بررسی است. مشتاق گوهری با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در سال ۹۶ به‌عنوان مقصد گردشگری کشور انتخاب شده، تصریح کرد: برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای سفرهایی که در سال آینده به استان انجام می‌شود، به زودی کار راه‌اندازی ستادهای خدمات سفر در استان آغاز می‌شود. وی برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری و راه‌اندازی فروشگاه‌های صنایع دستی در زاهدان، سراوان و ایرانشهر و راه‌اندازی نمایشگاه بازرگانی صنایع دستی با مشارکت بخش خصوصی را از مهمترین برنامه‌های پیش روی این سازمان در سال جاری بیان کرد. مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان همچنین اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده تا جشن نورز سال ۹۶ در استان به صورت باشکوه با حضور کشورهای همسایه برگزار کنیم. وی از ثبت ۸۳ اثر تاریخی کشف شده از محوطه تاریخی "شهر سوخته" واقع در منطقه سیستان را که در روزهای اخیر انجام شده، از دیگر اقدامات مهم سازمان میراث فرهنگی استان در سال جاری نام برد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.