قدس آنلاین- تبریز: یادگار امام خمینی(ره)، انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ را ایده‌ای ارزشمند خواند و گفت: توسعه ابعاد معنوی تبریز در برنامه‌های ۲۰۱۸ باید به موازات اقدامات اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت توجه به ابعاد معنوی تاریخ تبریز در برنامه‌های گردشگری سال ۲۰۱۸

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار شهردار تبریز با وی با اشاره به سابقه مردم تبریز و شخصیت‌های برجسته آن در مشروطیت بر ضرورت توجه به مقطع تاریخی مشروطه تأکید کرد و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش لشکر عاشورا در دفاع مقدس و نیز ارتباط نزدیک آیت الله مدنی و دیگر علمای این خطه همچون آیت الله بنی فضل با امام خمینی، از افتخارات آذربایجان است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که بیشتر بخش‌های کشور را استبداد قبل از انقلاب گرفته بود، استقامت مردم تبریز بسیار چشمگیر بود.

یادگار امام خمینی(ره)، انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ را ایده‌ای ارزشمند خواند و افزود: توسعه ابعاد معنوی تبریز در برنامه‌های ٢٠١٨ باید به موازات اقدامات اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام خمینی، پایه‌گذاری موزه آثار امام خمینی(ره) در شهر تبریز با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) را از ایده‌های مؤثر در این خصوص خواند.

صادق نجفی شهردار تبریز نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تبریز در دوره‌های مختلف تاریخی، موقعیت‌شناس و پیشتاز بوده‌ است، اضافه کرد: قیام ۲۹ بهمن ۱۳۵۶،اوج نقش‌آفرینی تبریز در تاریخ معاصر بوده‌است؛ مردم تبریز، در عموم برهه‌های انقلاب اسلامی، ایمان، اراده و باور راسخ خود را در خدمت پیروزی و دوام انقلاب اسلامی قرار داده‌اند.

شهردار تبریز متذکر شد: توسعه و پیشرفت کلانشهر تبریز در سال‌های اخیر با تکیه بر پشتوانه‌های هویتی و ارزشی پیش‌ رفته و نقش انقلابی این شهر را تداوم بخشیده است.

وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، اظهار داشت: مصمم هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی، تبریز ۲۰۱۸ را به عنوان الگوی سرآمد توسعه در حوزه کشورهای آسیایی معرفی کنیم.  

نجفی بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به شخصیت امام خمینی(ره) و آثار مربوط به ایشان در ویژه برنامه های تبریز ۲۰۱۸ تأکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.