عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس گفت: عارف در جریان انتخاب سه وزیر پیشنهادی و معرفی آن به مجلس با رئیس جمهور جلسه‌ای نداشت.

عارف و روحانی جلسه مشترکی نداشته‌اند!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، عبدالکریم حسین‌زاده عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌های تخصصی برای بررسی برنامه‌های وزرای معرفی شده به مجلس در فراکسیون متبوع خود خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس سه کمیته فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش و همچنین ورزش و جوانان در فراکسیون امید تشکیل شد که حدود 10 تا 12 نفر در هر کمیته عضویت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این کمیته‌ها ابتدا باید وظایف هر وزارتخانه را تعیین کنند، افزود: کمیته‌ها برنامه‌های وزرا را با وظایف قانونی هر وزارتخانه تطبیق می‌دهند و مشخص می‌کنند این برنامه‌ها تا چه میزان در چارچوب وظایف قانونی وزارتخانه‌ها است.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: همچنین بررسی خواهد شد که برنامه‌های اعلام شده تا چه میزان قادر به حل مشکلات جامعه هدف است و توانایی ترمیم مشکلات را دارد و در نهایت نیز کمیته‌ها مشخص می‌کنند، سابقه و کارنامه سه وزیر پیشنهادی تا چه میزان با کار تخصصی در هر وزارتخانه مطابقت دارد.

حسین‌زاده با بیان اینکه امروز هر کمیته‌ با وزرای پیشنهادی تشکیل جلسه می‌دهد، ادامه داد: پس از برگزاری این نشست، کمیته‌ها گزارشی را تدوین و در نشست مجمع‌عمومی که احتمالاً روز یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، به اعضای فراکسیون ارائه می‌کنند.

وی گفت: پس از قرائت گزارش و اظهارنظر موافقان و مخالفان، برای تصمیم‌گیری درباره نظر فراکسیون درخصوص هر یک از وزرا رای‌گیری انجام می‌شود.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید همچنین تصریح کرد: فراکسیون درباره استعفای فانی نامه‌ای به وی نوشته بود و در نامه‌ای جداگانه‌ای نیز از رئیس‌جمهور خواسته بود این استعفا را بپذیرد.

این نماینده مجلس در پایان افزود: محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در جریان انتخاب سه وزیر برای معرفی به مجلس با رئیس جمهور جلسه‌ای نداشت و فراکسیون نیز نامه‌ای در این زمینه به روحانی ننوشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.