عضو شورای انقلاب فرهنگی نسبت به نادیده گرفتن مقالات علمی در حوزه علوم انسانی از سوی مسئولان انتقاد کرد و گفت: دولتها یک ریال به بخش علوم انسانی کمک نمی‌کنند.

دولت‌ها یک ریال به بخش علوم انسانی کمک نمی‌کنند /  انبیاء آمده‌اند بگویند دین نباید از زندگی تفکیک شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، امروز (سه‌شنبه، 4 آبان) حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع دانشجویان ادبیات دانشگاه تهران در سخنانی با انتقاد از بی‌توجهی دولتها نسبت به مقوله علوم انسانی در کشور، گفت: دولتها حتی یک ریال به بخش علوم انسانی پول نمی‌دهند. مقالات علمی خوبی در حوزه علوم انسانی در 30 سال گذشته در کشور تولید شده اما اجازه نمی‌دهند به آنها پرداخته شود.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه برخی افراد در هیئت علمی دانشگاهها داریم که مانند  یک فرد لائیک و ضد دین موضع‌گیری می‌کنند، گفت: سکولار بیشتر جنبه اثری دارد. افرادی که تفکر سکولاری دارند و جنبه‌های فردی و اجتماعی را از لحاظ دینی از یکدیگر جدا می‌دانند، اغلب سواد دینی ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: افراد لائیک و لامذهب معتقدند که دین حریم خصوصی است و نباید وارد حریم عمومی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش دین در اقتصاد اشاره و تصریح کرد: اگر اقتصاد، اسلامی شد در کنار آن باید به ارزشهای الهی و انسانی هم توجه کرد. چگونگی تولید و مصرف ثروت در این عرصه مهم است. صاحبان ثروت همواره نمی‌خواهند که دین وارد اقتصاد شود و از آنها پرسیده شود که از کجا آورده‌اید؟

رحیم‌پور ازغدی با طرح این سؤال که در جامعه اسلامی حق نداریم از استاد مسلمان بپرسیم که با چه منطقی کاربرد دین را از زندگی اجتماعی جدا می‌کنید، گفت: انبیاء آمده‌اند که به ما بگویند که دین نباید از زندگی تفکیک شود و باید دنیای دینی داشته باشیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سکولاریسم می‌گوید که جای بحثهای دینی در محیطهای علمی دانشگاهی نیست و این نقطه‌ای است که دقیقا ما با آن مشکل داریم.

وی افزود: مشکل بشر این است که نهادهای اجتماعی گرفتار دروغ شده‌اند. اینهایی که از مقدسات دینی، قداست‌زدایی کرده‌اند، نامقدسات را قداست بخشیدند و یا به تعبیری «قداست‌تراشی» کردند.

رحیم‌پور ازغدی در بخش دیگری از سخنانش به نقش شریعت اسلام در زندگی اجتماعی انسانها پرداخت و گفت: ازدواج سفید نوع بد و غلط ازدواج موقت است که نشات‌گرفته از نادیده گرفتن شریعت اسلام در زندگی است. حذف نگاه شریعت اسلام در زندگی جنسی افراد موجب فساد در جوامع شده است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: اعتیاد، طلاق و خشونت در خانواده‌ها به دلیل بی‌اعتنایی و عمل نکردن به شریعت اسلام در زندگی اجتماعی و خانوادگی است.

وی با انتقاد از غرب‌زدگی برخی افراد در جامعه اسلامی و محیطهای دانشگاهی اظهار کرد: غربیها 300 سال طول کشید تا به اینجا رسیدند و دین را از زندگی اجتماعیشان حذف کردند. ما این مسیر را 30 ساله طی کرده‌ایم و باید مراقب باشیم که 50 سال دیگر غربیها نگویند ایران‌زده و شرق‌زده نشویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.