به نظر می‌رسد رئیس جمهور با معرفی وزیری که امکان دریافت رای اعتماد از مجلس گذشته را نداشته به فضای دوقطبی کشور، بر خلاف آنچه که همه اقشار توصیه شدند، دامن زده می‌شود.

پیشنهادی که اگر وزیر شود به فضای دوقطبی دامن می زند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس، سیدرضا صالحی امیری که از سوی رئیس جمهور به عنوان گزینه وزارت ارشاد به مجلس معرفی شده است بدون پیوست برنامه به  مجلس  دهم شورای اسلامی  معرفی شد. این در شرایطی بود که سید رضا صالحی امیری برای گرفتن رای ‏اعتماد به مجلس شواری اسلامی دوره نهم  معرفی شد اما او در مجلس پیشین برای وزارتخانه ورزش و جوانان نتوانست از نمایندگان  رای اعتماد بگیرد. نکته حایز اهمیت این که وقتی وزیر نتوانسته برای حضور در سکان وزارت ورزش رای اعتماد بگیرد چگونه برای حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی که به گفته بسیاری از اهالی این حوزه باید سبقه‌ای در این حوزه داشته باشد می تواند نماینده شایسته ای باشد.

از سوی دیگر سیدرضا صالحی امیری سوابقی از جمله معاون بررسی‌های استراتژیک وزارت اطلاعات در دولت خاتمی دارد ایشان سابقه حضور در وزارت اطلاعات داشته است و همین امر باعث می شود که اهالی فرهنگ و هنر خواسته یا ناخواسته ذهن‌شان به این سمت گرایش یابد که دولت قصد دارد فضای فرهنگ کشور را به سمت فضای امنیتی سوق دهد.

نکته دیگری که در معرفی صالحی امیری به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نگران کننده است این که رهبر معظم انقلاب در تمام سخنرانی های اخیر به مسئولین کشور گوشزد می کند که فضای کشور را دو قطبی نکنید اما با معرفی وزیری که امکان دریافت رای اعتماد از مجلس گذشته رانداشته به نظر می رسد فضای کشور بر خلاف آنچه که همه اقشار توصیه شدند به فضای دو قطبی کشور دامن زده می شود.

با معرفی صالحی امیری به مجلس دهم به نوعی نمایندگان مجلس نهم و طیف اکثریتی که اجازه ندادند تا وی صلاحیتش تایید شود زیر سوال می‌روند و یک بار دیگر شاهد دو قطبی شدن فضای کشور خواهیم بود. در شرایطی فعلی رئیس جمهور سه وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است که دو وزیر معرفی شده در مجلس گذشته رای اعتماد کسب نکردند بدون پیوست به مجلس معرفی شدند و این عمل به نوعی هم بی احترامی به مجلس محسوب می شود هم بی احترامی به نمایندگان مردم دوره قبل به شمار می آید. این نوع رفتار از سوی دولتی که اکثر آن ها در کشورهای معتبر اروپایی تحصیل کرده و به قانون را سرلوحه برنامه های خود قرار داده اند دور از ذهن است.

صالحی امیری از زمانی که بحث استعفای علی جنتی به میان می آید به عنوان مشاور فرهنگی رئیس جمهور در محافل مختلف حاضر می شود و درباره موضوعات مختلف فرهنگی صحبت می کند و برخی از اقدامات را زیر سوال می برد تا بتواند پیشینه ای فرهنگی برای خود فراهم آورد. او علاو بر مشاور رئیس جمهور ریاست سازمان اسناد و کتابخوانی ملی را در سوابق مدیریتش در حوزه فرهنگ دارد . او که رفت و آمد به مجلس و کمیسیون فرهنگی آن را  پیش از قبول استعفای جنتی آغاز کرده بود باید دید تا هفته دیگر این وزیر پیشنهادی چند بار به بهارستان خواهد رفت و آیا می تواند در کسب رای اعتماد نمایندگان ملت برای کسب پست وزارت ارشاد موفق عمل کند!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.