نمایندگان کنگره آمریکا ضمن محکومیت اقدام وزارت دفاع این کشور مبنی بر بازپس‌گیری «پاداش ثبت‌نام» سربازان گارد ملی کالیفرنیا اعلام کردند که این اقدام پنتاگون مایه ننگ و شرم‌آور است.

اقدام پنتاگون شرم‌آور است!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نمایندگان ایالت کالیفرنیا در کنگره آمریکا و رهبران کهنه‌سربازان ملی این کشور اقدام پنتاگون مبنی بر بازپس‌گیری «پاداش ثبت‌نام» برای حضور در افغانستان از 10 هزار سرباز گارد ملی کالیفرنیا را محکوم کردند.

روز گذشته وزارت دفاع آمریکا به حدود 10 هزار سرباز گارد ملی کالیفرنیا دستور داد تا «پاداش ثبت‌نام» برای شرکت در جنگ افغانستان و عراق را بازگردانند.

براساس دستور پنتاگون، سربازان گارد ملی کالیفرنیا باید پول‌ها را بازگردانند در غیر اینصورت با جریمه پرداخت بهره پول و یا گروی مالیاتی روبرو خواهند شد.

این در حالی است که بیش از یک دهه از ثبت‌نام در جنگ افغانستان و عراق و دریافت پاداش ثبت نام می‌گذرد.

زمانی که آمریکا با کمبود سرباز در جنگ افغانستان و عراق مواجه بود، مقامات گارد ملی کالیفرنیا نیز برای ثبت نام 15000 دلار پاداش و وام کمک دانشجویی تعیین کرد.

«دایان فاینستاین» و «باربارا بوکسر» سناتوران دموکرات، «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت‌های کنگره و «کوین مک‌کارتی» رهبر اکثریت کنگره از جمله نمایندگانی بودند که اقدام پنتاگون را محکوم کردند.

نانسی پلوسی و باربارا بوکسر به سربازان گارد ملی کالیفرنیا اطمینان دادند که آنها نیازی به بازگرداندن پاداش ثبت‌نام‌شان ندارند.

مک کارتی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: "مایه ننگ است که مردان و زنانی که به درخواست کشور مبنی بر انجام وظیفه در پی حادثه 11 سپتامبر پاسخ مثبت دادند، اکنون مجبور هستند که پاداش‌هایی که به آنها داده شده بود را بازگردانند."

وی افزود: "قهرمانان نظامی ما نباید مسئولیت اشتباه مراکز جذب نیرو در یک دهه گذشته را به دوش بکشند."

نماینده کنگره آمریکا اظهار داشت که این مجلس در مورد این گزارش تحقیق می‌کند.

«اسکات پیتر» نماینده دموکرات کنگره آمریکا، نیز اظهار داشت: "این وظیفه ماست که از کهنه سربازان و خانواده‌هایشان حمایت کنیم و از آنها در برابر مشکلات مالی حفاظت کنیم نه اینکه به انها تحمیل کنیم."

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.