«گلستان یازدهم»؛ اثر جدید نویسنده «دختر شینا» منتشر شد

«گلستان یازدهم»؛ اثر جدید نویسنده «دختر شینا» منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «گلستان یازدهم» عنوان جدیدترین اثر بهناز ضرابی‌زاده است که به تازگی از انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

این کتاب دربرگیرنده خاطرات همسر شهید چیت سازیان در دوران کوتاه زندگی مشترک خود با شهید است. مرتضی سرهنگی مدیر  ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری در رابطه با کتاب گفت: «از مشخصه های کتاب می توان به نو بودن موضوع، داشتن رمانس ملایم در داستان، جالب بودن سوژه و قلم شیوای نویسنده اشاره کرد که خواننده را با خود همراه می کند.»  به مناسبت نشر کتاب «گلستان یازدهم»، با نویسنده کتاب گفتگو کرده ایم. 

بهناز ضرابی زاده نویسنده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این کتاب گفت: «گلستان یازدهم» عنوان خاطرات مشترک خانم پناهی روا با سردار شهید علی چیت سازیان از زمان آشنایی، ازدواج و دوران کوتاه‌ یک سال و 8 ماهه زندگی مشترک است. شهید چیت سازیان از فرماندهان شاخص 8 سال دفاع مقدس بود و مخصوصا در استان همدان به دلیل شجاعت بسیاری که داشته، بسیار شناخته شده است.  

وی افزود: او که هنگام ورود به جبهه حدود 19 سال داشت، تا پایان جنگ به این حضور ادامه داد و 7 سال بعد شهید شد. در این مدت، شجاعت‌های زیادی از خود نشان داد و این شجاعت دستمایه قصه‌های بسیاری و نقل زبان مردم شده است. بنابراین برای خود من شخصیت جالب و جذابی بود و دوست داشتم در مورد وی بنویسم. البته چند باری با خانم پناهی روا تماس گرفته بودم ولی او تمایلی برای مصاحبه نداشت. چراکه فکر می کرد چون زندگی مشترک کوتاهی داشتند، شاید خاطره جالبی نداشتند که البته برعکس اتفاق افتاد. این کتاب خاطرات ماحصل گفتگوی من و خانم پناهی روا است که حدود دو سال با هم زندگی کردیم و با او در ارتباط بودم. 

نویسنده «دختر شینا» در ارتباط با تفاوت اثر جدید خود با « دختر شینا» اظهار داشت: شیوه نگارش من در این کتاب و تفاوت آن با دختر شینا  در این است که بسیار تلاش کردم به جزییات توجه ویژه داشته باشم. 

وی در ارتباط با ویژگی های «گلستان یازدهم» بیان کرد: شاخصه‌های کارم در گلستان یازدهم این است که نثر، زبان و لحن برای من در آن خیلی مهم بود و همچنین تلاش کردم، به فرهنگی که در دهه 60 مخصوصا بین جوان های مذهبی و مومن و ولایت مدار در کشور ما حاکم بود، به خوبی بپردازم و به مخاطب منتقل کنم.  

ضرابی زاده درباره نظر مرتضی سرهنگی در ارتباط با اثر جدیدش اظهار داشت: آقای سرهنگی استاد بزرگی برای من است و من کارم را حدود 12 سال پیش که شروع به نوشتن در حوزه دفاع مقدس کردم، با راهنمایی‌ها و تشویق‌های او شروع کردم و خوشحالم که این مسیر با راهنمایی های او آغاز شد و استمرار پیدا کرد. نظرات کارشناسی آقای سرهنگی برای من همیشه بسیار مهم است؛ چرا که جزو اساتید بزرگ این حوزه هستند و بعد از اتمام جنگ، تخصصی وارد این حوزه شدند. اگر نظر مساعدی نسبت به اثر من داشته باشند، باعث افتخار و مباهات است و خوشحالم که با نگاه موشکافانه و لطیف خود، کار را مورد بررسی قرار دادند و راضی بودند.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.