در حال حاضر خیلی کم کتاب می‌خوانم اما اگر مجبور به مطالعه کتابی شوم، شب و روز وقت می‌گذارم و کتاب را مطالعه می‌کنم.

کریم اکبری مبارکه: من خیلی کم کتاب می‌خوانم

به گزارش قدس آنلاین کریم اکبری مبارکه، بازیگر، در گفتگو با خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وظیفه ی هنرمندان در ترغیب مردم به کتاب خواندن، اظهار داشت: هنرمندان کاری نمی‌توانند انجام دهند، مگر آن که یک کتاب خوب را معرفی کنند و افراد کتاب خوان به مطالعه آن کتاب ترغیب شوند. 

وی درباره میزان مطالعه شخصی خود اظهار داشت: در حال حاضر خیلی کم کتاب می‌خوانم و به دنبال مشکلات زندگی‌ام هستم، اما اگر مجبور به مطالعه کتابی شوم، شب و روز وقت می‌گذارم و کتاب را مطالعه می‌کنم. 

اکبری مبارکه درخصوص تاثیر کتاب خوانی بر بازیگری، بیان کرد: برای بازیگری باید کتاب‌های مرتبط با بازیگری خواند، برای مثال خواندن رمان به نویسندگان کمک می‌کند و می‌توانند که از روی نوشته ها الهام بگیرند. 

وی ادامه داد: اما جدای کتاب‌های بازیگری، کتاب‌های دیگری که به بازیگر کمک می‌کند، در ژانر روانشناسی است، تا شخصیت شناسی را یاد بگیرد و بتواند از پس ایفای نقش ها به خوبی برآید. 

بازیگر «قندون جهیزیه» در خصوص علت کم کاری این روز هایش ، گفت: من کم کار نشدم، بلکه کار کم شده است. بودجه برای تولیدات جدید وجود ندارد و این به علت آن است که مردم به نان نسبت به تئاتر احتیاج بیشتری دارند و چون بیکاری زیاد شده است، مردم خیلی اندک به تئاتر می روند. 

اکبری مبارکه در رابطه با آینده افرادی که در کلاس های بازیگری ثبت نام می کنند، بیان کرد: خیلی آرزو دارند شغلی را داشته باشند، ولی به آن نمی رسند، اما حداقلش این است که بیننده خوبی می شوند، من در دانشگاه تهران که درس می خواندم دیدم که خیلی ها چهارسال بازیگری خواندند اما در نهایت به سراغ شغل دیگری رفتند. 

وی در خصوص وضعیت این روز های بازیگری گفت: کار هنری درآمدی ندارد برای مثال برای یک تئاتر سه ماه تمرین می کنی بعد برای یک ماه به اجرا می روی. 

این بازیگر درخصوص ارائه ی یک راه حل برای این مشکل، اظهار داشت: من نمی دانم، دولت باید در این رابطه فکر کند، دولت خیلی بهتر از من می داند که چه کار کند، مخصوصا این که زندگی بازیگر با بازی زنده است و وقتی کار داشته باشد، هیچ وقت جذب شبکه های بیگانه نمی شود. 

اکبری مبارکه درباره آن که بعضی بازیگران همواره پر کارند و بعضی دیگر هیچ کاری انجام نمی‌دهند، بیان کرد: من نمی دانم علت این اتفاق چیست، این کم کاری سیاست گذاران است، باید پخش کار در بین بازیگران و کارگردان های مختلف متناسب توزیع شود، بعضی ها در یک دوره هشت ساله پشت سر هم کار می کنند و بعضی دیگر اصلا نمی توانند کاری انجام دهند. حتی خانه سینما می تواند سفارش کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.