قدس آنلاین: مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: آیت‌الله واعظ طبسی(ره) تولیت فقید آستان قدس رضوی یک حامی ارزشمند در بحث وقف و موقوفات بود و دقت‌های شرعی ایشان زبانزد بود که در این مجموعه هم تأثیرگذار بود.

آیت‌الله واعظ طبسی(ره) یک حامی ارزشمند در بحث وقف و موقوفات بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در مراسم تودیع و مارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، گفت: مدت 8 سال و یک ماه و 19 روز (2969 روز) توفیق خدمت در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی را داشتم و در این مدت با 4 استاندار همکاری کردم.

وی افزود: به برکت انقلاب و حمایت‌های امام و رهبری و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تحولات کمی و کیفی زیادی را در این مجموعه شاهد بودیم.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه در خراسان رضوی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه که یک اتفاق بی‌نظیر در تاریخ مدیریت وقف است را داشتیم، چیزی که در سطح کشور گسترش یافت و مدیریت خوبی در این بخش شاهد بودیم، گفت: در بحث تبیین و ترویج احکام وقف در میان مردم به ویژه جوانان فاصله زیادی تا رسیدن به شرایط ایده‌آل داریم و کمتر شاهدیم که براساس اطلاع دقیق عمل شود.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: خراسان رضوی بالای 100 هزار رقبه دارد که بالای 90 درصد این رقبات سنددار هستند و حدود 9 هزار سند اجاره نیز منقضی شده‌اند.

وی افزود: نزدیک به 36 درصد رقبات استان فاقد سند مالکیت هستند و باید نارسایی‌های موجود در بحث ورود دستگاه‌های غیرمرتبط برطرف شود و مردم مایلند که آثار و برکات وقف را ببینند.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: نقشه راه در ارتباط با مدیریت موقوفات تهیه شد اما با رسیدن به شرایط ایده‌آل فاصله زیادی داریم و باید منویات مقام معظم رهبری رصد شود و در حد توان برای تحقق آن تلاش کرد و یکی از مهمترین خواسته‌های ایشان تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی است که به جز سازمان اوقاف و امور خیریه که تنها نهادی بود که در این رابطه اقدام کرد هیچ مجموعه دیگری پیگیر این موضوع نبوده است.

گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه سهم سازمان اوقاف و امور خیریه از مجموع تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی یک میلیون نفر است، تصریح کرد: در خراسان رضوی تاکنون 80 هزار حافظ قرآنی تربیت شدند و 27 آزمون حفظ در استان برگزار شده است، هرچند که انتظارات از این استان بیشتر از این است.

وی تأکید کرد: در 5 سال اخیر بیش از هزار وقف جدید در خراسان رضوی به ثبت رسید و دبیرخانه وقف‌های علم و فناوری و ایثار و شهادت در استان راه‌اندازی شد.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: موضوع شناسایی موقوفات جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امروز موقوفات شناسایی نشده زیادی داریم که باید این کار برزمین مانده به خوبی انجام شود.

گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه در بحث بقاع متبرکه در راستای فرمایش مقام معظم رهبری که باید به یک قطب فرهنگی تبدیل شود اقداماتی شده و در اکثر مناسبت‌های مذهبی برنامه‌های جامع و ویژه‌ای برگزار می‌شود ،:گفتدر بحث عمران و کارهای زیرساختی اقداماتی را با همکاری استانداری خراسان رضوی داشتیم و باید در جهت شناسایی واقفان ایرانی و غیرایرانی هم تلاش شود.

وی بیان کرد: در بحث تأمین رفاه خادمان و فعالان مجموعه اوقاف و امور خیریه اقدام مناسبی نشده و از متولیان امر درخواست رسیدگی به این موضوع را داریم.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: آیت‌الله واعظ طبسی(ره) تولیت فقید آستان قدس رضوی یک حامی ارزشمند در بحث وقف و موقوفات بود و دقت‌های شرعی ایشان زبانزد بود که در این مجموعه هم تأثیرگذار بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.