قدس آنلاین - زاهدان : مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به ورود به هیجدهم سال خشکسالی وکاهش شدید نزولات جویی، افزایش دما ، کاهش سطح سفره های آب زیر زمینی در حال حاضر 1027 روستای استان با بیش از 60 هزار خانوار بصورت سقایی توسط 110 تانکر دولتی وخصوصی آبرسانی می شوند .

آبرسانی سقایی به بیش از هزار روستا در استان سیستان و بلوچستان

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به ورود به هیجدهم سال خشکسالی وکاهش شدید نزولات جویی، افزایش دما ، کاهش سطح سفره های آب زیر زمینی در حال حاضر 1027 روستای استان با بیش از 60 هزار خانوار بصورت سقایی توسط 110 تانکر دولتی وخصوصی آبرسانی می شوند .

محمدرضا نارویی بیان کرد: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سال جاری با افتتاح طرح و پروژه های این شرکت در هفته دولت ، تعداد 38 روستا از اب اشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

وی افزود: با افتتاح 5 طرح ابرسانی روستایی ،تعداد 12 هزار و 126 نفر به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دسترسی پیدا کردند. وی ادامه داد: اجرای 88 کیلومتر خط انتقال، 90 کیلومتر شبکه توزیع، احداث 3300 متر مکعب مخزن ذخیره و حفر و تجهیز چهار حلقه چاه از جمله اقدامات انجام شده در این پنج طرح بوده است. وی تصریح کرد:در هفته دولت با افتتاح فاز5 مجتمع آبرسانی بندینی با 9 روستا، فاز یک مجتمع آبرسانی سیب و سوران با 11 روستا، فاز 1مجتمع آبرسانی گلوگاه با 13 روستا و مجتمع های آبرسانی دو در و ناگ پهن با 5 روستا از اب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند. وی اظهار کرد: جهت آبرسانی به کلیه روستاهای بالای 20 خانوار استان 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و این در حالی است که در بحث آبرسانی سقایی بیش از 70 میلیارد ریال به بخش خصوصی بدهی داریم که این امر می طلبد تا مدیران عالی استان نسبت به اختصاص منابع مالی این شرکت را یاری نمایند. وی در پایان گفت: نیاز است روستائیان عزیز توجه بیشتری به این مایه حیات داشته باشند و نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از منابع آب شرب و اصلاح الگوی مصرف را مورد توجه قراردهند و همچنین از فرمانداری ها ،بخشداری ها معتمدین و ریش سفیدان وشوراها خواسته می شود جهت وصول مطالبات شرکت و رفع جلوگیری از انشعابات غیر مجاز این شرکت را یاری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.