در آخرین روز معاملاتی این هفته بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی توانست کانال ۷۹ هزار واحدی را رد کند، همچنین امروز حجم معاملات نسبت به روز گذشته رشد کرد و از عدد یک میلیارد بالاتر رفت.

صعود شاخص کل بورس به کانال ۷۹ هزار واحد

به گزارش ایسنا، شاخص بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای باز شدن معاملات امروز شروع به رشد کرد و نسبت به روز گذشته ۵۳۷ واحد بالا رفت و به کانال ۷۹ هزار و ۲۹۹ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن هم با ۱۱۶ واحد رشد کرد و در تراز ۱۵ هزار و ۷۱۵ واحدی ایستاد.

شاخص آزاد شناور امروز ۶۵۲ واحد رشد کرد و به عدد ۸۸ هزار و ۳۸۸ واحدی رسید. شاخص بازار دوم نیز با ۵۲۵ واحد رشد عدد ۵۵ هزار و ۶۴۵ واحدی را تجربه کرد. علاوه بر این شاخص بازار دوم پس از ۲۹۲ واحد صعود به عدد ۱۷۲ هزار و ۴۹۷ واحدی رسید.

در معاملات امروز فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل ایفا کرد، پس از این نماد معدنی و صنعتی گل‌گهر پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی چادرملو بیشترین نقش را در نوسانات بازار سرمایه ایفا کردند.

در طرف مقابل نماد ایران‌ترانسفو بیشترین تاثیر منفی را در نوسانات شاخص کل برجای گذاشت. پس از این نماد مخابرات ایران، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و ماشین‌سازی اراک بیشترین تاثیر منفی را روی نماگر بازار سرمایه گذاشتند.

امروز در گروه خودرو ۱۳۳ میلیون و ۵۷۷ هزار سهم به ارزش ۲۵ میلیارد و ۴۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و در گروه فراورده‌های نفتی بیش از ۶۷ میلیون سهم به ارزش ۲۵ میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.  همچنین در گروه فلزات اساسی نزدیک به ۱۱۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد تومان داد وستد شد.

ارزش معاملات امروز ۲۸۴ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست‌به دست شدن یک میلیاردو ۸۰ میلیون سهم در بیش از ۹۵ هزار نوبت داد ستد بود.

در معاملات امروز نماد معاملاتی آسان‌پرداخت پرشین که در هفته‌گذشته عرضه اولیه شد بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد به طوری که بیش از ۱۷ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۲۳ میلیارد و ۷۸۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و همچنان با صف خرید رو به رو است.

بیشترین حجم معامله امروز نصیب توسعه معادن و فلزات شد به طوری که در نماد این شرکت ۱۴۰ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان معامله شد.

امروز در گروه فلزات اساسی در اکثر نمادها شاهد رشد قیمت پایانی بودیم، همچنین در گروه خودرویی غیر از تعداد معدودی نماد اکثر نمادها شاهد افت قیمتی بودند.

آیفکس نیز امروز یک واحد رشد کرد و به عدد ۸۲۸.۷ واحد رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۴۲ میلیارد و ۷۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید که این مبلع ناشی از ۳۱۴ میلیون سهم در ۳۳ هزار و ۵۷۳ نوبت داد وستد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.