قدس آنلاین-ایلام-غلامرضا محمدمرادی: قائم‌ مقام صدا و سیمای مرکز ایلام گفت: خوشبختانه امروزه کنگره عظیم اربعین حسینی بعنوان نماد فرهنگی ایران، فراگیر و جهانی شده است.

کنگره عظیم اربعین؛ نماد فرهنگی ایران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، توفیق عقابی در کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد اربعین استان با بیان اینکه مردم ایلام در چند سال گذشته و در راستای استقبال و پذیرایی از زوار آقا ابا عبدالله الحسین(ع) سنگ‌تمام گذاشتند و به خوبی درخشیدند، اظهار داشت: رسانه‌های دیداری و شنیداری نیز نقش بسزایی در برجسته سازی این حرکت و ظرفیت عظیم فرهنگی ایفاء کردند.

وی با اشاره به اینکه مرز مهران؛ امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرز  زمینی کشور است، افزود: قطعاً امسال جمع کثیری از زائران، این مسیر را برای زیارت عتبات عالیات بر می گزینند و بایستی این همایش عظیم فرهنگی بیش از سنوات گذشته برجسته شود و در خروجی رسانه ها قرار گیرد.

قائم‌ مقام صدا و سیمای مرکز ایلام به شعار  کنگره عظیم اربعین در سالجاری اشاره کرد و بیان داشت: برای اربعین امسال، شعار ( انی احامی ابداً عن دینی- هرگز از یاری دینم دست برنخواهم داشت ) برگزیده شده است.

توفیق عقابی رنگ اربعین امسال را« رنگ قرمز » و برگرفه از خط سرخ حسینی دانست و یادآور شد: حرکت بی نظیر فرهنگی و پیاده‌روی بزرگ اربعین، هراس و لرزه وصف ناپذیری بر پیکره‌ دشمنان اسلام وارد می سازد.

وی با بیان اینکه امروزه و به برکت اربعین و عتبات عالیات، استان ایلام برای ‌ جهانیان شناخته‌شده است، خاطرنشان ساخت: زیباترین و اوج ارادت و دلدادگی محبان اهل‌البیت(ع) در ایام اربعین رقم می خورد و رسانه ها می توانند این موارد مهم و معنوی را به نحو شایسته رصد و منتشر نمایند.

قائم‌ مقام صدا و سیمای مرکز ایلام برگزاری همایش بزرگ و باشکوه اربعین را موجب یأس و ناامیدی دشمنان ارزیابی و تصریح کرد: خوشبختانه امروزه کنگره عظیم اربعین حسینی بعنوان نماد فرهنگی ایران، فراگیر و جهانی شده است.

وی انتشار و انعکاس سریع و صحیح این رویداد مهم و بی نظیر دینی و مذهبی را خواستار شد و تأکید کرد: در ایام اربعین،  بایستی برای حضور، اسکان، تغذیه و رفت و آمد خبرنگاران تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 گفتنی است در این نشست بر صدور کارت هماهنگ و منسجم برای تردد آسان خبرنگاران و ایجاد محل مناسب برای اسکان، فعالیت، استراحت و تغذیه آنان در مرز، تأکید و مقرر شد که تا قبل از اربعین در این خصوص چاره اندیشی لازم به عمل آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.